Opinió

opinió

S'ha fet bé la feina

La pos­si­ble arri­bada d'una empresa auto­mo­bilística xinesa a Cata­lu­nya, i més con­cre­ta­ment al Camp de Tar­ra­gona, és una molt bona notícia en temps de crisi. Però és prin­ci­pal­ment un reco­nei­xe­ment al ter­ri­tori, en el qual el govern de la Gene­ra­li­tat ha tre­ba­llat durant els últims anys amb visió de futur, pla­ni­fi­cant, cre­ant les con­di­ci­ons i fixant les implan­ta­ci­ons logísti­ques i indus­tri­als necessàries per esde­ve­nir més com­pe­ti­tius i atraure noves inver­si­ons. Si Chery pre­veu ins­tal·lar-se a l'Espluga o Vila-rodona, no és per casu­a­li­tat.

Tenim una gran oferta de sòl indus­trial que es mate­ri­a­litza a través d'actu­a­ci­ons pri­va­des o públi­ques. En l'àmbit de la logística, Cimalsa tre­ba­lla perquè el Camp de Tar­ra­gona esde­vin­gui una gran i potent àrea amb la CIM El Camp, la CIM de Mont­blanc, l'àrea logística de Vila-rodona, el futur Logis Penedès i la ZAL del port de Tar­ra­gona, un entra­mat potent amb bones comu­ni­ca­ci­ons on s'implan­ten empre­ses que no es des­lo­ca­lit­za­ran. I, en paral·lel, hi ha reser­ves impor­tants fetes per l'Incasòl a l'àrea de Vila-rodona i a l'eix Mont­blanc-l'Espluga, espais estratègics, d'interès de país, per desen­vo­lu­par i aco­llir noves i impor­tants inver­si­ons que refor­cin el tei­xit empre­sa­rial de les dues comar­ques, la Conca de Bar­berà i l'Alt Camp.

Per això en els dar­rers anys, des del govern de la Gene­ra­li­tat hem fet també una aposta impor­tant per ver­te­brar les comar­ques de l'inte­rior amb noves eines de pla­ni­fi­cació i pla­ne­ja­ment ter­ri­to­rial i actu­a­ci­ons viàries i fer­roviàries com ara l'A-27 –en exe­cució i con­fir­mada la represa del tram Valls-Mont­blanc–, i una futura línia de fer­ro­car­ril per a mer­ca­de­ries, la C-14 entre Reus i Alco­ver, i el futur des­do­bla­ment de la C-37 entre Alco­ver i Valls, i la C-51 entre Valls i Albi­nyana, entre d'altres.

I encara hi hem d'afe­gir un altre ele­ment, que pot ser deci­siu per fer desem­bar­car Chery al Camp de Tar­ra­gona: la pro­xi­mi­tat a l'ins­ti­tut d'inves­ti­gació apli­cada Idi­ada, amb seu a Santa Oliva, amb el qual pot esta­blir siner­gies molt interes­sants la com­pa­nyia xinesa, que, si s'implanta a Cata­lu­nya, és pre­vist que desen­vo­lupi la fabri­cació del vehi­cle elèctric, fet que reforçaria l'aposta del ter­ri­tori per les ener­gies reno­va­bles i la indústria de l'ano­me­nada eco­no­mia verda.

L'existència de tots aquests ele­ments i d'altres de cab­dals, com ara la indústria auxi­liar de l'automòbil, la indústria química i el port de Tar­ra­gona –que mal­grat la crisi con­ti­nua la seva expansió, ara amb la inversió al moll de la química, la més impor­tant que s'adju­di­carà a Cata­lu­nya aquest any–, ens demos­tren les immen­ses pos­si­bi­li­tats del Camp de Tar­ra­gona. Som un ter­ri­tori ben situat i comu­ni­cat, al bell mig de l'arc medi­ter­rani, amb una xarxa viària i fer­roviària potent que encara ho serà més i amb un capi­tal humà reco­ne­gut, espe­ci­al­ment amb el valor afe­git que suposa l'acti­vi­tat de recerca de la URV, així com els ins­ti­tuts de recerca i parcs tec­nològics que en dife­rents àmbits excel·lei­xen al Camp de Tar­ra­gona, i altres pro­jec­tes que veu­ran la llum pro­pe­ra­ment com ara la pla­ta­forma d'assa­jos d'eòlica marina que impulsa l'IREC. Tenim les con­di­ci­ons, estem en el punt de mira inter­na­ci­o­nal i ens hem posi­ci­o­nat com una de les àrees més dinàmiques i amb més futur de la medi­terrània. Si és Chery, millor, però si no en vin­dran d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.