Opinió

són faves comptades

Des de darrere el taulell

El llibreter prescriu a la seva clientela, fidel i exigent, quin és el llibre que més li escau

Fa temps que hi són i vet­llen per un negoci en què, ben mirat, tots hi sor­tim gua­nyant. Aquest cap de set­mana fan el pri­mer congrés per abor­dar els rep­tes de futur del sec­tor i la pro­jecció del pro­ducte. Que tot just ara facin el pri­mer també demos­tra que és un col·lec­tiu sin­gu­lar. Ja sem­pre els havia vist com una figura amb una aurèola espe­cial però quan vaig començar a trac­tar-los, no com a col·lec­tiu sinó un per un –perquè no n'hi ha cap d'igual!–, vaig con­fir­mar les meves sos­pi­tes: eren, són, unes per­so­nes dife­rents amb una sen­si­bi­li­tat espe­cial. Sí, sí, parlo dels lli­bre­ters. Aque­lles per­so­nes que viuen entre els lli­bres sense ser-ne pro­ta­go­nis­tes, que viuen dels lli­bres sense ser-ne els autors, però que es des­vi­uen pels lli­bres perquè els agrada lle­gir. Des de les pri­me­res pre­sen­ta­ci­ons que feia dels pri­mers lli­bres i fins avui he reco­ne­gut en públic que sense la feina del lli­bre­ter no hau­ria arri­bat a tants lec­tors com he tin­gut la sort d'arri­bar. Pres­criu a la seva cli­en­tela, fidel i exi­gent, quin és el lli­bre que més li escau. Li'n des­co­breix de nous perquè pugui ampliar la bibli­o­teca per­so­nal i el con­vida als actes i acti­vi­tats que orga­nitza la lli­bre­ria per aju­dar a pro­moure el bon hàbit de la lec­tura. Gràcies a la mà esquerra i a la traça que dóna des­pat­xar dia sí dia també dar­rere el tau­lell adqui­rei­xen una psi­co­lo­gia espe­cial que els per­met envol­tar-se d'una parròquia de cli­ents/lec­tors que con­fien en el seu cri­teri. També és veri­tat que la indústria edi­to­rial els posa a prova cons­tant­ment inun­dant-los de nove­tats i més nove­tats sense tenir, mol­tes vega­des, temps de pair una publi­cació que ja n'han de con­tro­lar una dot­zena més pel cap baix. Però aquí és on emer­geix l'espe­rit de lluita i superació del lli­bre­ter que l'ha carac­te­rit­zat. Perquè a més s'ha de fer ren­di­ble un negoci! Diver­si­fi­car, rein­ven­tar-se, obrir-se a totes les pos­si­bi­li­tats per fer créixer el negoci a la botiga i a la xarxa perquè la venda de lli­bres també passa per inter­net. Però siguin descàrre­gues o paper imprès, s'ha de veure que els lli­bre­ters també venen conei­xe­ment, experiència i experiències, som­nis, molts i diver­sos som­nis. I encara que diguin que som­niar és gratuït, per aquests val la pena pagar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.