Opinió

El timbal

Ric o emergent

A vega­des, és millor no aparèixer en segons quins rànquings o en segons qui­nes llis­tes que a pri­mer cop d'ull donen la impressió que ets impor­tant. Ho dic perquè m'ha cri­dat l'atenció la iden­ti­fi­cació dels mer­cats en què Ikea està crei­xent més en fac­tu­ració arreu del món. I, sor­presa, són la Xina i Ale­ma­nya. Per la loco­mo­tora euro­pea no és cap elogi com­pe­tir amb un país emer­gent pel lide­ratge de qui com­pra més mobles barats. No és per des­merèixer Ikea, on tots hi hem com­prat bons pro­duc­tes i a un preu asse­qui­ble. Però les famílies amb un alt poder adqui­si­tiu trien altres tipus d'esta­bli­ments. Pot­ser s'hau­ria de pre­gun­tar el govern ale­many perquè els seus ciu­ta­dans han de recórrer al low cost per poder arri­bar a final de mes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.