Opinió

LA GALERIA

Estacions

És positiu que es recuperi la idea de fer una nova estació d'autobusos i subterrània

Pot­ser perquè érem molts els que pensàvem que ja no hi havia res a fer i que l'estació d'auto­bu­sos de Girona es que­da­ria in aeter­num al seu actual emplaçament de la plaça d'Espa­nya i, per tant, la pro­vi­si­o­na­li­tat es con­ver­ti­ria en defi­ni­tiva com malau­ra­da­ment sol pas­sar amb tan­tes coses en aquest país, la notícia que la Gene­ra­li­tat ja té gai­rebé enlles­tit el pro­jecte exe­cu­tiu per fer-la sub­terrània ens ha omplert de goig i d'ale­gria. És clar que ara com ara tan sols es parla d'un pro­jecte i d'unes obres que cos­ta­ran pel cap baix uns deu mili­ons d'euros però tan­ma­teix ja és posi­tiu que les auto­ri­tats tin­guin clar que cal retor­nar als orígens de les pro­pos­tes d'ins­tal·lar l'alta velo­ci­tat a Girona, entre les quals hi havia, és clar, la de fer una nova estació de busos i que aquesta havia de ser tal com s'havia pla­ni­fi­cat ini­ci­al­ment sub­terrània per tal d'alli­be­rar els ter­renys en superfície que ine­vi­ta­ble­ment s'hague­ren d'ocu­par per donar ser­vei als ciu­ta­dans. Suposo que paral·lela­ment a aquesta ini­ci­a­tiva s'haurà d'ela­bo­rar un nou pro­jecte, en aquest cas urbanístic, enca­mi­nat a donar forma i nova uti­li­tat pràctica a l'espai que avui ocu­pen els auto­bu­sos, recu­pe­rant arbreda, zona verda, màquina de tren i, qui ho sap?, pot­ser també algun lloc d'esta­ci­o­na­ment que bona falta fa en aquell indret de la ciu­tat. La nova plaça que sor­girà com a con­seqüència de tot ple­gat segu­ra­ment ja no tindrà al seu davant el garatge Forné, perquè aquest en farà via d'anar a terra com a resul­tat de la seva des­ca­ta­lo­gació com a bé patri­mo­nial de Girona. Amb els ante­ce­dents del xalet Tarrús era de sen­tit comú que s'adop­ta­ria aquesta mesura i, per tant, ara tan sols que­darà estar ama­tents a la nova edi­fi­cació que s'aixe­qui en aquest lloc, veure si en la nova pro­posta serà pos­si­ble con­ser­var alguna cosa d'interès de l'obra de l'arqui­tecte Ribot i vigi­lar que el nou pro­jecte cons­truc­tiu no des­di­gui dels seus ante­ce­dents arqui­tectònics ni del seu entorn. Però si resulta posi­tiva la notícia de la nova estació dels busos, no acabo d'enten­dre la des­pesa de més de deu mili­ons d'euros que es vol gas­tar el govern de la Gene­ra­li­tat fent arri­bar el TAV a l'aero­port de Vilobí. Fa anys, estu­dis d'engi­nye­ria varen deter­mi­nar que no era con­ve­ni­ent cons­truir aquest bai­xa­dor atesa la pro­xi­mi­tat amb l'estació de Girona, però veig que la pro­posta devia que­dar en algun calaix de la con­se­lle­ria i ara algú l'ha recu­pe­rat. Amb quina fina­li­tat i amb quin propòsit? És que ara sobren els diners i es poden gas­tar ale­gre­ment?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia