Política

Albert Bramon

Suavitat per concretar

El nou representant de l’Estat a Girona vol rebaixar les tensions amb l’Ajuntament de la ciutat i desencallar projectes pendents, però sense resultats

L’Estat desatén la demarcació: ajorna la duplicació dels trams pendents de l’N-II a l’Alt Empordà i no fa del port de Palamós un espai Schengen

Fins que Pedro Sánchez con­tinuï sent pre­si­dent del govern espa­nyol, Albert Bra­mon (Sant Joan les Fonts, 1956) hau­ria de ser el sub­de­le­gat del govern espa­nyol a les comar­ques giro­ni­nes. Bre­gat en l’acti­vi­tat política durant qua­tre dècades, sobre­tot a Olot, Bra­mon va ser nome­nat el 25 de juny i, per tant, fa tot just mig any que intenta sua­vit­zar les ten­si­ons amb l’Ajun­ta­ment de Girona i la demar­cació en ple procés inde­pen­den­tista.

Bra­mon relleva Juan Manuel Sánchez-Bus­ta­mante (PP), que va tenir un paper secun­dari en la dis­cussió entre l’alcal­dessa de Girona, Marta Madre­nas, i l’ante­rior dele­gat del govern espa­nyol a Cata­lu­nya, Enric Millo. La seva intenció de sua­vit­zar les coses, però, no s’ha con­cre­tat.

A l’octu­bre, el nou sub­de­le­gat es va eri­gir en medi­a­dor entre la ciu­tat i l’Estat per posar fil a l’agu­lla als pro­jec­tes pen­dents a Girona després de l’arri­bada del TAV. Però l’Ajun­ta­ment li retreu que no hagi obtin­gut res­posta a una carta de fa dos mesos, en què li dema­nava acla­ri­ments sobre la plaça Espa­nya, el sud del parc Cen­tral i Mas Gri.

El 24 de novem­bre, Bra­mon va acom­pa­nyar el minis­tre de Foment, José Luis Ábalos, en la inau­gu­ració del tram de l’A-2 Sils-Maçanet de la Selva, on l’Estat ha tri­gat 47 mesos a com­ple­tar 2,75, Km d’obres. Encara hi ha sis trams pen­dents de l’N-II a l’Alt Empordà per des­do­blar, però Foment no ha donat dates i, per tant, caldrà con­ti­nuar espe­rant (a no des­es­pe­rar-se). El des­do­bla­ment ínte­gre (93 quilòmetres) havia d’estar com­ple­tat el 2007, segons havia anun­ciat el PP.

Recent­ment, l’Estat també s’hi ha lluït en relació amb el port de Palamós. El minis­tre de l’Inte­rior, Fer­nando Grande-Mar­laska, con­si­dera que no és neces­sari que les ins­tal·laci­ons portuàries pala­mo­si­nes siguin fron­tera Schen­gen, cosa que el pre­si­dent de la Cam­bra de Comerç de Girona, Domènec Espa­dalé; l’alcalde del muni­cipi, Lluís Puig, i la Gene­ra­li­tat han cri­ti­cat. La volun­tat de Bra­mon de fer-se enten­dre, però, no pot con­tra­res­tar la inèrcia de Madrid a desa­ten­dre les neces­si­tats de Girona. A més, Bra­mon ha expres­sat dub­tes sobre la con­veniència del bai­xa­dor del TAV a l’aero­port de Vilobí d’Onyar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia