Política

L’exèrcit començarà a distribuir combustible al Regne Unit a partir de demà

El govern britànic emet els primers 300 visats urgents per a camioners europeus

Boris Johnson arriba molt tocat al congrés del Partit Conservador

El govern britànic va con­fir­mar ahir que ha entre­gat els pri­mers 300 visats tem­po­rals a cami­o­ners euro­peus que per­me­tran la seva entrada al país i començar a tre­ba­llar de manera imme­di­ata. Tin­dran permís per tre­ba­llar fins al mes de març. A més, espera donar 4.700 visats més a cami­o­ners euro­peus d’aquí a finals de mes. L’exe­cu­tiu del pri­mer minis­tre, Boris John­son, també ha con­fir­mat la mobi­lit­zació a par­tir de dilluns dels 200 con­duc­tors de l’exèrcit que ha estat entre­nant aquesta set­mana.

L’anunci es pro­du­eix després d’una altra jor­nada de pro­ble­mes d’abas­ti­ment i cues a les ben­zi­ne­res. Ara mateix hi ha un 25% d’esta­ci­ons de ser­vei que no tenen com­bus­ti­ble i un altre 25% amb només un tipus de ben­zina. La resta de gaso­li­ne­res estan limi­tant el con­sum a 30 lliu­res (uns 35 euros) per per­sona per evi­tar que­dar sense. Segons el govern, els pro­ble­mes de sub­mi­nis­tra­ment s’estan començant a sua­vit­zar. Segons l’asso­ci­ació de pro­pi­e­ta­ris de ben­zi­ne­res, encara hi ha pro­ble­mes greus.

La funció dels cami­o­ners euro­peus i dels mili­tars serà con­duir no només els cami­ons cis­terna per trans­por­tar la ben­zina que ara no està arri­bant a les esta­ci­ons de ser­vei, sinó també por­tar la carn a les car­nis­se­ries, els medi­ca­ments a les farmàcies i els ali­ments a les pres­tat­ge­ries dels super­mer­cats. La falta de cami­o­ners s’ha estès a un gran nom­bre de sec­tors de l’eco­no­mia. Men­tres­tant, el pri­mer minis­tre i els bre­xi­ters con­ti­nuen sense reconèixer que el pro­blema és del Bre­xit i el nou sis­tema d’immi­gració, que veta l’entrada de tre­ba­lla­dors no qua­li­fi­cats, pre­ci­sa­ment els que tre­ba­llen en els sec­tors més afec­tats.

John­son insis­teix que es tracta d’un pro­blema glo­bal que no té res a veure amb el Bre­xit, una anàlisi defen­sada pel pres­tigiós eco­no­mista Moha­med El-Erian, asses­sor de l’asse­gu­ra­dora Alli­anz i pre­si­dent de la uni­ver­si­tat Queen’s College de Cam­bridge. El-Erian asse­gura que es tracta d’una “estag­flació” mun­dial. L’“estag­flació” és una situ­ació econòmica en què es donen tres ele­ments: una ele­vada inflació, un incre­ment dels preus del con­sum i un crei­xe­ment econòmic reduït, nul o nega­tiu. “Els pro­ble­mes de la cadena de sub­mi­nis­tra­ment són molt més per­sis­tents del que la majo­ria de legis­la­dors es pen­sen”, va afir­mar a The Guar­dian.

En qual­se­vol cas, la situ­ació econòmica és deli­cada ara mateix al Regne Unit. L’any pas­sat l’eco­no­mia ja va caure un 9,9%, la cai­guda més gran en 300 anys, per culpa de la Covid-19. Ara, als pro­ble­mes de la pandèmia, s’hi afe­gei­xen els del Bre­xit. John­son ja es va veure obli­gat el mes pas­sat a apu­jar l’impost de la Segu­re­tat Social, tren­cant una pro­mesa elec­to­ral. Una decisió molt impo­pu­lar dins el seu par­tit que haurà de defen­sar a par­tir d’avui en el congrés con­ser­va­dor, que arriba en el seu pit­jor moment, amb el país cap per avall i els labo­ris­tes que ja han atra­pat els con­ser­va­dors en els son­de­jos. A John­son, se li pre­senta ara el difícil repte d’unir el par­tit en el congrés.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia