Política

Morlán abandona l'autocrítica d'Álvarez pels errors de Sants

"Va ser una decisió encer­tada, encara que com­plexa". Així esbor­rava ahir el secre­tari d'Estat d'Infra­es­truc­tu­res, Víctor Morlán, una de les poques autocrítiques que va fer la minis­tra de Foment, Mag­da­lena Álva­rez, en la seva com­pa­rei­xença al Congrés de dimarts pas­sat refe­rint-se al pos­si­ble error comès per Foment a l'hora de deci­dir com­pa­ti­bi­lit­zar les obres de l'arri­bada del TGV a Bar­ce­lona amb man­te­nir en ser­vei totes les línies de Roda­lies. "Ens hi obli­ga­ven els 411.000 viat­gers de l'any 2006, un 0,85 per cent més que l'any ante­rior", va apun­tar en una entre­vista a Cata­lu­nya Ràdio.

Morlán, que va jus­ti­fi­car d'aquesta manera el man­te­ni­ment del ser­vei mal­grat que la minis­tra havia expres­sat els seus dub­tes, va insis­tir en l'entre­vista que els usu­a­ris, en qual­se­vol cas, poden estar tran­quils perquè "nota­ran" en les pròximes set­ma­nes la uti­li­tat de la cre­ació del Cen­tre de Coor­di­nació de l'Ope­ració Fer­roviària Bar­ce­lona 2007, que ha pro­vo­cat com a mesura gràfica que el secre­tari d'Estat mateix s'hagi ins­tal·lat a la Dele­gació del govern cen­tral a Cata­lu­nya per coor­di­nar els tre­balls men­tre no se solu­ci­oni la crisi. "Tot això haurà val­gut la pena", va afir­mar lacònica­ment.

El secre­tari d'Estat d'Infra­es­truc­tu­res es va mos­trar ahir obert a la nova fase de nego­ci­ació i entesa amb Cata­lu­nya que es pot obrir ara amb la par­ti­ci­pació de la Gene­ra­li­tat i de l'Ajun­ta­ment en el Cen­tre de Coor­di­nació.

Tres trens nous cada mes
Morlán va basar el seu opti­misme en el fet que "abans que acabi el mes de setem­bre hi haurà vuit vies d'ample ibèric que per­me­tran a Roda­lies fun­ci­o­nar de manera inde­pen­dent i, a més, abans d'aca­bar l'any tots els trens por­ta­ran mega­fo­nia incor­po­rada, cosa que ser­virà per faci­li­tar a l'usu­ari tota la infor­mació". Més enllà d'aques­tes millo­res tècni­ques, Morlán va anun­ciar l'incre­ment de com­bois a raó de tres trens nous cada mes. "Pas­sa­rem de 155 trens el 2004 [l'inici de la legis­la­tura de José Luis Rodríguez Zapa­tero] a 196, tenint en compte que ara hi ha 184 com­bois en fun­ci­o­na­ment", va expli­car.

Com ja havia insis­tit aquesta set­mana per reba­tre les dades de baixa inversió, el secre­tari d'Estat d'Infra­es­truc­tu­res va remar­car que el seu minis­teri ha des­ti­nat un 60 per cent més de diners en exe­cució pres­su­postària a aquest capítol que el Par­tit Popu­lar en la pas­sada legis­la­tura.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.