Política

Eugeni Pibernat

Cap de l’oposició (Tot per Begur i Esclanyà)

“El govern ha posat tots els diners a infraestructures”

“El problema és que de tots aquests diners previstos per invertir en infraestructures no hi ha ni un sol euro reservat a habitatge”

“El nostre poble, així com les nostres platges, és petit. No podem competir en volum i el que hem de fer és competir en qualitat”

Costa molt aconseguir fer una marca turística, però a la vegada és molt fàcil carregar-se-la

El cap de l’opo­sició a l’Ajun­ta­ment de Begur, Eugeni Piber­nat (Tots per Begur i Esclanyà), reclama al govern una aposta deci­dida per fer habi­tatge. Piber­nat creu que és una neces­si­tat i cri­tica que només s’esti­gui inver­tint en infra­es­truc­tu­res. La seva visió gene­ral, després d’haver estat vuit anys regi­dor de Turisme, el porta a des­ta­car la neces­si­tat de con­ti­nuar cui­dant el model turístic del muni­cipi, evi­tant la mas­si­fi­cació, perquè, segons adver­teix, crear una marca d’èxit com la de Begur costa molt, però per­dre-la molt poc. També demana al govern que tin­gui a punt apar­ca­ments pro­vi­si­o­nals per a aquesta tem­po­rada, ja que molts es per­dran tem­po­ral­ment pel gran nom­bre d’obres que s’estan por­tant a terme.

Quin és el gran repte de Begur?
L’habi­tatge, les infra­es­truc­tu­res i tre­ba­llar la marca turística que és Begur, perquè esti­guem sem­pre a dalt de tot. A curt ter­mini, dotar de pla­ces d’apar­ca­ment; pensi que aquest estiu es per­dran per les obres i cal tenir-ne a punt per a Set­mana Santa, no per al juliol.
S’estan fent mol­tes obres.
Aquí farem una crítica. El govern ha posat tots els diners a infra­es­truc­tu­res. El pro­blema és que de tots aquests diners pre­vis­tos per inver­tir en infra­es­truc­tu­res no hi ha ni un sol euro reser­vat a habi­tatge. I a més cal tenir en compte que en el pro­grama del govern l’habi­tatge era molt impor­tant.
Els vuit mili­ons d’euros dels fons euro­peus, de fet, no eren per a habi­tatge. Ho dic per si es refe­reix a això.
No, efec­ti­va­ment. Però han posat uns vuit mili­ons d’euros més a infra­es­truc­tu­res. Doncs, d’aquests, zero euros han anat per a habi­tatge, tot i que era una de les pri­o­ri­tats del seu pro­grama. Por­tem més d’un any i mig de man­dat i, en aquest tema tan impor­tant, l’habi­tatge, no s’ha avançat gens.
Ho entenc. Hi ha algun estudi que ana­litzi el parc d’habi­tatge?
Això s’ha fet, sí. Però comp­tant que nosal­tres no tenim gaire habi­tatge plu­ri­fa­mi­liar, perquè la tipo­lo­gia que tenim són cases, l’única solució que hi ha és posar diners per a totxo públic. És l’única manera i no s’ha posat ni un euro amb aquesta fina­li­tat. Pen­sem que no ha de ser tan difícil fer una pro­moció pública. És només tenir volun­tat política. Aquest tre­ball ha d’anar enca­mi­nat a evi­tar la mas­si­fi­cació.
I això com ho valora?
Doncs que es posen tots els ous en el mateix cis­tell. I aquesta és una pota que flui­xeja. El jovent ha de bus­car casa en un altre lloc. Però, a més, no hem de dei­xar de banda tots aquells tre­ba­lla­dors que venen al muni­cipi i que no tro­ben residència. I segui­rem, doncs, amb aquesta pota coixa per mol­tes infra­es­truc­tu­res que fem. És cert que s’han de fer, el que passa és que s’ha de tre­ba­llar en els dos àmbits, habi­tatge i infra­es­truc­tu­res, i ara no s’està fent.
Abans comen­tava el tema de la mas­si­fi­cació.
Durant vuit anys he estat regi­dor de Turisme a l’Ajun­ta­ment de Begur. Un dels aspec­tes que més interes­sen quan ets regi­dor d’aquesta àrea és que les cam­pa­nyes turísti­ques fun­ci­o­nin, que la gent es gua­nyi bé la vida i que el visi­tant tin­gui ganes de fer des­pesa. El resum final ha de ser una bona tem­po­rada i que els nego­cis que­din con­tents. Això és un ele­ment bàsic. Què ens tro­bem a Begur?
Què es tro­ben...
Que no podem com­pe­tir en volum de turisme. El nos­tre poble i les nos­tres plat­ges són peti­tes. No podem com­pe­tir en volum i el que hem de fer és com­pe­tir en qua­li­tat.
Ho entenc. El poble dona per al que dona.
I això ens porta al fet que les empre­ses tin­guin ganes d’apos­tar per una oferta de qua­li­tat, que ja en tenim. I, també, ofe­rir uns ser­veis, no només els turístics, de pri­mer nivell.
Això, de fet, ja es fa.
Sí, però la línia és molt prima. És a dir, hi ha un cert tipus de turisme que té ganes d’anar a muni­ci­pis que tenen un nom i una marca potent, com Begur. Pensi que costa molt fer una marca, però a la vegada és molt fàcil car­re­gar-se-la. A Begur és difícil perquè tenim un turisme de segona residència de nivell i això asse­gura que la marca esti­gui ben cui­dada. Però hem de vigi­lar que no fallin els ser­veis, com ara els apar­ca­ments, o la gent bus­carà nous des­tins. El que és impres­cin­di­ble és que el poble no perdi la seva iden­ti­tat i aquesta també l’hem de cons­truir amb la qua­li­tat.
Par­lant de mas­si­fi­cació, i cen­trat en l’urba­nisme, s’està redac­tant un nou POUM.
Pensi que el nou POUM no limi­tarà ni encara menys reduirà res que hagi limi­tat la Gene­ra­li­tat. Som par­ti­da­ris d’obser­var el que passa, però els ajun­ta­ments han d’estar pre­pa­rats per millo­rar unes zones que si s’hi cons­tru­eix poden que­dar satu­ra­des.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia