Política

El govern no reclama a l’Estat els diners del Quart Cinturó

La subcomissió d’infraestructures tanca un paquet d’inversions de 787 milions d’euros sobre els 905 previstos

El govern de la Gene­ra­li­tat va evi­tar ahir reme­nar les males vibra­ci­ons que pro­voca el Quart Cin­turó entre el PSC i els seus socis a l’exe­cu­tiu, ERC i ICV, i va dei­xar fora, sense recla­mar, les par­ti­des de la pro­posta refe­ri­des a la Ronda del Vallès, l’eufe­misme que uti­litza l’exe­cu­tiu per refe­rir-se al Quart Cin­turó.

El paquet d’inver­si­ons pac­tat ahir a Madrid en la sub­co­missió d’infra­es­truc­tu­res –el grup de tre­ball que s’encar­rega de des­ple­gar l’Esta­tut i de pac­tar les inver­si­ons que han de com­pen­sar el dèficit de Cata­lu­nya en infra­es­truc­tu­res– deixa de banda els dos trams pro­po­sats: Olesa de Mont­ser­rat-Vila­de­ca­valls i Ter­rassa-Gra­no­llers.
No obs­tant això, la reunió va acon­se­guir tan­car inver­si­ons en infra­es­truc­tu­res per valor de 787 mili­ons d’euros, dels 905 mili­ons pen­dents d’inver­tir després de l’acord asso­lit pel con­se­ller d’Eco­no­mia, Antoni Cas­tells, i el minis­tre Pedro Sol­bes i després de les esme­nes introduïdes en els pres­su­pos­tos per al 2008. La reunió d’ahir va estar encapçalada pel con­se­ller de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques, Joa­quim Nadal, i el secre­tari d’Estat de Coo­pe­ració Ter­ri­to­rial, Fer­nando Puig de la Bella­casa.

En la roda de premsa que es va fer després que es reunió la sub­co­missió, el con­se­ller Nadal va asse­gu­rar que el Quart Cin­turó no havia sigut “objecte d’anàlisi” per cap de les dues parts. La Gene­ra­li­tat no va recla­mar els diners que s’hi podrien haver des­ti­nat tot i haver asse­gu­rat a finals de gener que aquesta obra for­ma­ria part del llis­tat de peti­ci­ons que farien arri­bar al govern espa­nyol. També van que­dar fora d’aquesta reunió les boni­fi­ca­ci­ons que el govern català volia apli­car als peat­ges de la AP-7 que hi ha a l’altura d’Amposta i Mar­to­rell.

El paquet d’inver­si­ons més gran que van acor­dar els dos exe­cu­tius anirà des­ti­nat a millo­rar la xarxa de Roda­lies; seran gai­rebé 250 mili­ons per millo­rar anda­nes i acces­sos de 35 esta­ci­ons i cons­truir una nova línia cos­ta­nera.

Els 105 mili­ons res­tants de la par­tida de Foment ser­vi­ran per millo­rar un tram gironí de la A-2, la vari­ant de la N-260 a Gerri de la Sal i la con­nexió del cin­turó lito­ral de Bar­ce­lona amb la C-32. La resta d’actu­a­ci­ons pac­ta­des a la sub­co­missió d’infra­es­truc­tu­res pro­ve­nen dels minis­te­ris de Medi Ambi­ent, Edu­cació, Agri­cul­tura i Indústria, i sumen un total de 432 mili­ons d’euros.

Mili­ons pen­dents
Pel que fa als 118 mili­ons que fal­ten per arri­bar als 905 acor­dats pel con­se­ller Cas­tells i el minis­tre Sol­bes, pre­vis­tos als pres­su­pos­tos de l’Estat per al 2008, després d’ampliar el ven­tall del que es con­si­de­ren infra­es­truc­tu­res sus­cep­ti­bles de rebre inver­si­ons, el con­se­ller de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques va asse­gu­rar que se’n con­ti­nuarà par­lant a les futu­res reu­ni­ons de la sub­co­missió.

Tant Nadal com el secre­tari d’Estat, Fer­nando Puig, van mos­trar-se molt satis­fets per l’acord asso­lit. Això sí, el repre­sen­tant de la Gene­ra­li­tat va aler­tar que l’entesa suposa l’apli­cació de l’Esta­tut i que “no té res a veure” amb la reforma del finançament autonòmic.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.