Política

L'alcaldessa de Paterna fa cas omís als informes d'Intervenció

Desafia la fiscalila i augmenta per decret 40.000€ l'encomana de marketing

El por­ta­veu muni­ci­pal de Com­promís en Paterna, Juanma Ramón, afirma que “l'ombra de Lorenzo Agustí és molt allar­gada, ja que la seua suc­ces­sora, Elena Martínez, con­ti­nua ges­ti­o­nant amb els matei­xos vicis, fent del con­sis­tori el seu cau par­ti­cu­lar.

El regi­dor asse­gura que ara, ho ha fet l'alcal­dessa amb un ‘decre­tasso', amb el qual des­a­fia a la Fis­ca­lia i on es situa en con­tra de la seua Junta de Govern Local (JGL). I és que el dia 23 de desem­bre mem­bres de la JGL dema­na­ren la reti­rada del punt amb el qual s'aug­men­tava en 40.000 euros l'enco­mana de marke­ting glo­bal de GESPA, donats els infor­mes en con­tra d'Inter­venció, Secre­ta­ria i la cap d'àrea.

Dies després, ella signa un decret del 26 de desem­bre i s'ho auto­a­prova, desau­to­rit­zant als seus pro­pis regi­dors. El pro­blema amb que es troba Martínez és que ha encar­re­gat tre­balls a GESPA que hau­ria de fer l'Ajun­ta­ment. Una situ­ació que palesa el caos i el des­con­trol de l'empresa pública, amb tre­balls rea­lit­zats i no pre­vis­tos. Par­lem d'una des­pesa de 36.574,28 euros més un 12% de des­pe­ses gene­rals, que supo­sen un aug­ment final de 40.000 euros”.

Per a Juanma Ramón, “l'alcal­dessa està obli­dant-se de la seua impu­tació en una causa per apro­var una des­pesa en marke­ting amb infor­mes en con­tra, repe­tint ara el mateix model amb aquest aug­ment de 40.000 euros i tots els infor­mes en con­tra”.

El dubte, però, és “si ho fa cons­ci­ent­ment o està llançant-se des de l'avió sense para­cai­gu­des. I men­tre assis­tim a aquest vode­vil, Paterna con­ti­nua patint situ­a­ci­ons d'emergència social que no sem­blen tin­dre interés ni per a Elena Martínez ni per als seus regi­dors del PP”.

Segons pareix, la treta que gasta Martínez és fer una con­va­li­dació de fac­tu­res com a porta falsa per a poder aug­men­tar la des­pesa en marke­ting, després que el nou Inter­ven­tor man­tinga els cri­te­ris de l'ante­rior i de la Secretària muni­ci­pal, i li diga en el seu informe que no cor­respón fer l'enco­mana a GESPA per no tin­dre mit­jans pro­pis. Qüestió que també des­taca la cap d'àrea de Pro­moció, ja que asse­nyala que els ser­veis es fan mit­jançant sub­con­trac­ta­ci­ons perquè GESPA no té mit­jans pro­pis per a la seua exe­cució, i que per tant podrien ser ges­ti­o­nats direc­ta­ment per l'Ajun­ta­ment.

Es parla de des­pe­ses en mit­jans escrits i audi­o­vi­su­als, des de març a desem­bre d'enguany, que se n'ixen de la quan­ti­tat pre­vista per a 2014 en marke­ting. Però l'alcal­dessa s'atre­vix fins i tot a des­a­fiar la Justícia, repe­tint el patró de la seua pri­mera impu­tació. I a més a més, intenta ven­dre la burra que en 2015 hi haurà el pres­su­post més social de la història, quan Com­promís per Paterna denunciàr que aquesta mateixa par­tida s'ampli­ava en 2015 en 120.00 euros.

I ara, un mes abans d'aca­bar l'any, fa una modi­fi­cació exprés per a gas­tar-se 40.000 euros més en marke­ting, com si fóra el més impor­tant, obli­dant que hi ha per­so­nes que pas­sen el Nadal en el men­ja­dor social.

Per això, si Com­promís està a l'equip de govern a par­tir de maig de 2015, fixarà un sos­tre de des­pesa en marke­ting, que evite el caos i que siga més real i ètic amb la situ­ació social de Paterna”, con­clou Juanma Ramón.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia