Societat

Societat

Viure sense caixers

Treuen l'únic caixer que hi havia a Saldes

La zona en queda òrfena i el servei més proper ara és a Guardiola, a 20 quilòmetres

Sal­des perd l'únic cai­xer automàtic que tenia fins ara. Banc Saba­dell va reti­rar ahir el cai­xer, tal com ja havia comu­ni­cat prèvia­ment a l'Ajun­ta­ment del muni­cipi. El con­sis­tori ha inten­tat evi­tar que l'enti­tat bancària optés per la reti­rada, però “no n'hi ha hagut res a fer”, ha dit l'alcalde, Moisès Masa­nas. De fet, segons ha expli­cat el bat­lle, és una decisió que fa temps que el banc valo­rava. Per aquest motiu, el muni­cipi va inten­tar que la gent uti­litzés més el cai­xer, per tal de fer que l'ofi­cina resultés ren­di­ble per a l'enti­tat bancària. Malau­ra­da­ment, però, “els esforços no han estat sufi­ci­ents”, ha lamen­tat Masa­nas.

La mesura presa per Banc Saba­dell deixa la zona total­ment òrfena de cai­xers, de manera que els habi­tants de Sal­des, Gósol, Vall­ce­bre, Tuixén la Vansa i Josa de Cadí pas­sen a tenir el cai­xer més pro­per a Guar­di­ola de Ber­guedà, a uns 20 quilòmetres apro­xi­ma­da­ment. Així doncs, la denun­cia que fa el con­sis­tori sal­denc es pot extra­po­lar a la resta de muni­ci­pis que rode­gen el muni­cipi i que veuen que l'acció gai­rebé quo­ti­di­ana de treure diners del banc és cada vegada més inac­ces­si­ble per a ells.

A més, en aquest sen­tit, el con­sis­tori remarca que Sal­des i els indrets del seu vol­tant són “una zona molt turística”, de manera que “és de vital importància dis­po­sar d'un cai­xer automàtic”, no només per als habi­tants de la zona, sinó també per satis­fer les neces­si­tats de turis­tes i comer­ci­ants.

A la recerca d'una altra enti­tat

L''Ajun­ta­ment de Sal­des con­si­dera que la reti­rada del cai­xer automàtic pot supo­sar pèrdues impor­tants en els nego­cis del muni­cipi. “La gent més pre­o­cu­pada són els empre­sa­ris de la zona, perquè són els que ho pati­ran més”, ha reco­ne­gut Masa­nas.

Per això, l'Ajun­ta­ment ja tre­ba­lla per posar-hi remei. En con­cret, ha començat a nego­ciar amb enti­tats bancàries que esti­guin dis­po­sa­des a reo­brir el ser­vei. Mal­grat tot, segons diu l'alcalde, el fet que la inversió sigui difícil­ment ren­di­ble con­ver­teix la recerca en “una tasca molt com­pli­cada, perquè es tracta d'una obra social”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia