Educació

ensenyament

Arrenca sense incidents el curs escolar al Camp i l’Ebre

Un nou institut a Miami Platja i l’institut escola Mediterrani a Campclar, les novetats al Camp de Tarragona

Disminueix el nombre d’alumnes per grup a l’Ebre

L’institut escola de Campclar incorpora l’oferta de secundària

Els curs esco­lar va arren­car ahir amb plena nor­ma­li­tat i sense incidències als cen­tres del Camp de Tar­ra­gona i de les Ter­res de l’Ebre, segons van con­fir­mar les res­pec­ti­ves direc­to­res dels ser­veis ter­ri­to­ri­als d’Ense­nya­ment, Imma Reguant i Mano­lita Cid. Uns 136.900 alum­nes i una plan­ti­lla de 7.257 pro­fes­sors van ini­ciar ahir el curs, en les dife­rents eta­pes for­ma­ti­ves, al Camp de Tar­ra­gona. Dues de les nove­tats d’aquest nou curs és la cre­ació d’un ins­ti­tut a Miami Platja (Mont-roig del Camp), que té dues línies d’ESO en mòduls pre­fa­bri­cats ja exis­tents, i la recon­versió del col·legi Medi­ter­rani del barri tar­ra­goní de Camp­clar en un ins­ti­tut escola, que incor­pora aquest any l’oferta de secundària i evita que els alum­nes que aca­ben la primària s’hagin de des­plaçar a l’ins­ti­tut de Camp­clar. La res­pon­sa­ble d’Ense­nya­ment a Tar­ra­gona, Imma Reguant, va visi­tar ahir al matí el nou ins­ti­tut escola de Camp­clar i va des­ta­car que els alum­nes podran pas­sar més anys a l’escola i que això aju­darà a rete­nir-los. Reguant va reconèixer la feina de la comu­ni­tat edu­ca­tiva i la seva tasca inno­va­dora, d’inclusió i de cohesió “en un entorn com­plex”. La direc­tora ter­ri­to­rial d’Ense­nya­ment va posar en relleu que el fet de poder dis­po­sar d’estu­dis de secundària repre­sen­tava un dels “som­nis” fixats en el pro­jecte edu­ca­tiu de la comu­ni­tat, segons va reco­llir l’Agència Cata­lana de Notícies (ACN). Igual­ment, la comu­ni­tat edu­ca­tiva d’aquest cen­tre de Camp­clar va cele­brar la con­se­cució d’una demanda històrica: poder dis­po­sar d’estu­dis de secundària a l’escola. Fins ara, només aco­llia alum­nes d’entre P3 i sisè de primària, repar­tits en una línia per curs.

D’altra banda, la direc­tora dels ser­veis ter­ri­to­ri­als a l’Ebre, Mano­lita Cid, que a pri­mera hora va visi­tar l’escola Sant Àngel de Camar­les, va des­ta­car l’incre­ment de la plan­ti­lla de docents i el des­cens de les ràtios d’alum­nes, sobre­tot en el segon cicle d’edu­cació infan­til. “Ja teníem les ràtios molt per sota del que marca la llei d’edu­cació i enguany encara són més bai­xes que l’any pas­sat”, va dir Cid, en decla­ra­ci­ons a l’ACN.

Con­cre­ta­ment, el curs comença amb 2.359 pro­fes­sors a les Ter­res de l’Ebre, 134 més que el curs pas­sat, cosa que repre­senta un incre­ment del 6% de docents. Pel que fa als alum­nes, n’hi ha 26.353 i de mit­jana s’assig­na­ran 12,3 alum­nes per mes­tre a infan­til i primària i 8,3 alum­nes per pro­fes­sor a secundària, unes dades con­seqüents per la casuística de tenir molts cen­tres rurals. De fet, la mei­tat dels cen­tres esco­lars for­men les tretze ZER ebren­ques. El nom­bre d’alum­nes dis­mi­nu­eix lleu­ge­ra­ment –980 estu­di­ants menys–, però on més s’apre­cia la dava­llada és a infan­til. En els últims sis anys s’ha per­dut un 18% de l’alum­nat. I enguany a P3 hi ha una diferència de 80 alum­nes entre els matri­cu­lats i les dades del padró. Una situ­ació que es pro­du­eix perquè hi ha famílies que han mar­xat i altres que opten per no esco­la­rit­zar els fills fins a l’edu­cació primària (el cicle d’infan­til no és obli­ga­tori).

Dins de les nove­tats, dijous es posa­ran en marxa treus nous cicles for­ma­tius de grau supe­rior i una aula inte­gral de suport per a nois i noies en edat d’esco­la­rit­zació obli­gatòria que tenen pro­ble­mes greus de con­ducta o tras­torns men­tals.

Disposar d’estudis de secundària al centre de Campclar era un dels somnis
Imma Reguant
Dir. dels SERVEIS territorials al Camp de Tarragona

LES FRASES

Enguany hem reduït les ràtios, tot i que ja estaven per sota del que marca la llei
Manolita Cid
DIR. dels SERVEIS TERRITORIALS d’ensenyament a l’ebre

Gossos per aprendre millor

M. Martínez / Infocamp

Els alumnes del col·legi Els Àngels del barri de la Granja, a Tarragona, van rebre una visita especial el primer dia de curs. La Lila, la Gresca i la Pipa, tres gosses d’educació assistida, van rebre els petits perquè la tornada de les vacances no costés tant. Amb aquesta iniciativa, emmarcada en el programa Aprendre junts és millor i organitzada per Purina amb la col·laboració del Centre de Teràpies Assistides amb Cans (CTAC), es van voler transmetre als escolars els beneficis pedagògics de treballar conjuntament amb aquests animals de companyia a través de diverses activitats. Per tant, la jornada es va dividir en tres parts, amb una fase d’iniciació –en què els tècnics van explicar de manera divertida els avantatges de la interacció entre gossos i nens–; una sessió a les aules amb grups de 25 persones com a màxim per fer tallers dinàmics adaptats a les aptituds de cada classe, i, finalment, una sessió professional per a educadors per analitzar l’experiència viscuda durant la jornada.

Aquesta iniciativa ja s’ha dut a terme en una cinquantena d’escoles de Catalunya, Madrid, les Illes Balears, el País Basc i Andalusia. La portaveu de Purina España, Elena Limido, va assenyalar que el programa es va posar en marxa el curs escolar 2015/2016 i va remarcar que “l’objectiu és continuar promovent la iniciativa per acabar introduint els gossos de manera permanent en el sistema educatiu”. A través dels gossos i amb l’ajuda de tècnics especialitzats s’ha demostrat que es millora la formació dels nens i la seva socialització, i es fomenten els hàbits de lectura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia