Societat

Èxit de públic a la Fira de l’Avellana de Brunyola

L’organització aposta per reforçar-hi les activitats del dissabte, especialment per als més menuts, i manté les més clàssiques al diumenge, com ara el concurs internacional d’esclovellar avellanes

La Fira de l’Ave­llana de Bru­nyola, que orga­nit­zen l’Ajun­ta­ment de Bru­nyola i Sant Martí Sapresa, jun­ta­ment amb el Con­sell Comar­cal de la Selva, ha estat nova­ment un èxit pel que fa a la par­ti­ci­pació de públic. Això només ahir, perquè avui les acti­vi­tats con­ti­nuen durant tot el dia, amb els ja clàssics con­cur­sos de collir ave­lla­nes a mà, el con­curs inter­na­ci­o­nal d’esclo­ve­llar ave­lla­nes i la cursa de sacs a l’esquena VI memo­rial Pere Parera.

Un pregó a càrrec del doc­tor en ciències ambi­en­tals i natu­ra­lista Martí Boada va obrir una fira que va pre­sen­tar pro­pos­tes com un ver­mut amb ave­llana i degus­tació de pro­duc­tes km 0 amb ave­lla­nes per cor­te­sia de sis esta­bli­ments o la marxa popu­lar solidària de l’ave­llana, de 10 km.

La regi­dora de Cul­tura, Mercè Rubi­rola, va expli­car que s’havia apos­tat per poten­ciar les acti­vi­tats al pri­mer dia, men­tre que pel segon es volia man­te­nir l’essència del pro­grama que s’ha fet al llarg de vint-i-tres edi­ci­ons. Una de les pro­pos­tes més engres­ca­do­res, espe­ci­al­ment perquè per­met con­nec­tar amb la rea­li­tat històrica del muni­cipi, és la visita guiada al cas­tell –que avui es torna a fer–. La visita per­met des­co­brir la importància que va tenir aquesta població al llarg de diver­sos períodes històrics. La visita només era una pro­posta, perquè la fira pre­sen­tava un pro­grama variat i com­plert entorn de l’arte­sa­nia, la venda d’ave­lla­nes de la Selva i l’opor­tu­ni­tat de degus­tar i com­prar ave­lla­nes als espais reser­vats per als pro­duc­tors de la comarca, a més de pro­duc­tes arte­sans.

La fira és, doncs, una mos­tra con­so­li­dada que vol esti­mu­lar el con­sum i donar pres­tigi al nom de l’ave­llana. En aquest sen­tit, el muni­cipi de Bru­nyola és el que més hectàrees té del miler que inte­gren la marca col·lec­tiva Ave­llana de Bru­nyola. Per això es va optar per aquesta deno­mi­nació –obvi­ant el nom de Selva–. Aquesta marca, que es va pre­sen­tar l’any pas­sat, va pren­dre aquest nom per no crear con­fusió amb altres zones pro­duc­to­res de l’ave­llana, com poden ser la Selva del Camp, al Baix Camp. Ara mateix segueix la dar­rera fase de la seva tra­mi­tació. Rubi­rola va des­ta­car que actu­al­ment alguns joves es mos­tren interes­sats en el cul­tiu de l’ave­llana i recu­pe­ren camps.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia