Urbanisme

Indignació veïnal per la demolició d'una part de l'estació de Campredó

El poble i l'Ajuntament tortosí en demanen la cessió a Adif per fer-hi un centre cívic i la futura EMD

Una de les pri­me­res per­so­nes que van detec­tar la demo­lició de l'edi­fici dels lava­bos va ser, diven­dres pas­sat, l'escrip­tor cam­pre­do­nenc Emigdi Subi­rats, mem­bre de l'asso­ci­ació Sol­de­vila. Eren les sis del matí i Subi­rats havia de pujar al tren, un dels pocs que tenen parada a Cam­predó. Segons Subi­rats, el con­junt arqui­tectònic de l'estació és força sin­gu­lar, ja que estava for­mat per l'edi­fici prin­ci­pal, la case­lla i l'edi­fici dels lava­bos. «Era l'única estació antiga de la línia que tenia tres edi­fi­cis, encara que esti­gues­sen en ruïna», va dir.

«Aquest fet ens ha pro­vo­cat molta sor­presa i indig­nació», va remar­car ahir l'alcalde pedani de Cam­predó. Joan Sana­huja va indi­car que ni tan sols estan segurs de qui ha pogut orde­nar l'ender­ro­ca­ment de l'edi­fici, tot i que tot indica que ha estat l'Admi­nis­tra­dor d'Infra­es­truc­tu­res Fer­roviàries (Adif). De fet, l'alcalde pedani va asse­gu­rar que ara dema­na­ran expli­ca­ci­ons a Adif, ja que l'Ajun­ta­ment tor­tosí no tenia cap infor­mació sobre el tema. A més, Adif no havia sol·lici­tat permís per fer cap tipus d'obra.

«És una pèrdua irre­pa­ra­ble», va lamen­tar Sana­huja, que va recor­dar que el con­sell asses­sor de Cam­predó té la intenció de reha­bi­li­tar tot el com­plex de l'estació, per ins­tal·lar-hi un cen­tre cívic i les ofi­ci­nes de la futura EMD. «Estem par­lant d'un edi­fici molt repre­sen­ta­tiu del poble, situat en una zona que ha de mar­car el nou crei­xe­ment de Cam­predó», va pre­ci­sar Sana­huja. Amb tot, l'alcalde pedani va deta­llar que Adif encara no havia fet la cessió de l'edi­fici a l'Ajun­ta­ment, tot i que el tema també forma part de les nego­ci­a­ci­ons ober­tes per alli­be­rar i urba­nit­zar els ter­renys que Renfe té al cen­tre de Tor­tosa. «Teníem pen­dent de fer una pro­posta con­creta a Adif, que volia saber quin tipus d'ús volem per a l'estació i cobrar-nos un llo­guer per la cessió de les ins­tal·laci­ons», va dir. Una con­tra­pres­tació que a Cam­predó no esta­ven dis­po­sats a assu­mir, ja que l'estació està aban­do­nada i només hi ha una sala de con­trol automàtic als bai­xos de l'edi­fici prin­ci­pal.

Conveni entre Camarles i Adif per integrar tren i municipi

GUSTAU MORENO

El president d'Adif, Antonio González Marín, i l'alcalde de Camarles, Joan Curto, van signar ahir un conveni que té per objecte la integració del ferrocarril en la trama urbana del municipi. L'acord estableix la revisió del planejament urbanístic municipal, per poder desenvolupar una unitat d'actuació de 23.000 metres quadrats en uns terrenys que són propietat d'Adif. De fet, el conveni estableix un canvi d'ús dels terrenys, que ara són zona verda, amb l'objectiu de poder aprofitar-los urbanísticament i integrar-los en el desenvolupament urbà. Això ha estat possible després de l'adequació del traçat ferroviari en el Corredor del Mediterrani, ja que s'ha variat l'eix de la via a Camarles. L'àmbit de la nova unitat d'actuació urbanística tindrà una superfície total de 23.316 metres quadrats, i el sistema de gestió serà el d'expropiació. Amb tot, l'aprofitament urbanístic del sector serà de 4.552 metres quadrats d'ús residencial, que es distribuirà en quatre zones. L'edifici de viatgers passarà a ser un equipament municipal, així com la zona verda i els vials corresponents, que també passaran a pertànyer a l'Ajuntament. A canvi, Adif només haurà de redactar el conveni del nou refugi per als viatgers de l'estació, les obres del qual també aniran a càrrec de l'Ajuntament, ja que s'inclouran en l'apartat de les despeses de la urbanització dels terrenys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.