Societat

penedès bio

El turisme feliç

Florian Porsche i Vero Grimal van posar en marxa el primer biohotel rural de l'Estat espanyol fa dos anys a Vilobí del Penedès. Cal Ruget s'ha convertit en un racó per al turisme feliç

Fa dos anys que van obrir les por­tes i han des­co­bert que un pro­jecte empre­sa­rial de fer un petit bio­ho­tel rural s'ha con­ver­tit en el seu pro­jecte de vida. Cal Ruget és una antiga masia res­tau­rada que té set habi­ta­ci­ons amb vis­tes per des­can­sar la vista, una cuina per a la recu­pe­ració del cos i un ser­vei per­so­nal per des­can­sar la ment. En Flo­rian i la Vero van estar bus­cant durant anys abans de tirar enda­vant aquest pro­jecte. I va ser la seva con­nexió per­so­nal amb el mer­cat set­ma­nal de Vila­franca el que els va anar apro­pant cada vegada més al Penedès. Volien una casa que fos casa seva i els per­metés obrir les por­tes per rebre els seus cli­ents ofe­rint-los el ser­vei més per­so­nal que saben. «Les por­tes de casa estan ober­tes les 24 hores del dia», insis­teix la Vero, ense­nyant la cuina. «Els cli­ents han d'estar com a casa, amb la diferència que aquí els donem les coses fetes.» I el cert és que s'hi sen­ten tan bé que algun dia a l'hora de nete­jar les habi­ta­ci­ons es tro­ben els llits fets. El con­cepte del ser­vei de pro­xi­mi­tat que donen en Flo­rian i la Vero arriba a con­nec­tar tant amb alguns cli­ents que dema­nen d'entrar a la cuina a pre­pa­rar el sopar amb en Flo­rian i no els importa fer d'aju­dants: tallen cebes, pelen pata­tes i van a l'hort a bus­car el que faci falta per posar a la cas­sola. Aquest és un dels detalls que ha con­ver­tit Cal Ruget en un espai dife­ren­ciat de la resta d'oferta gas­tronòmica del Penedès. Gai­rebé tot el que en Flo­rian posa als fogons prové de l'hort que creix a la mateixa finca. Allà hi ha cli­ents que plan­ten amb ells en tallers que han orga­nit­zat per a empre­ses; hi ha grups que apre­nen tècni­ques culinàries amb pro­duc­tes biològics i hi ha sim­ple­ment qui apro­fita l'estada per apren­dre alguna cosa més sobre el men­jar i la salut.

«Aquí es pot men­jar alguna cosa més que soja i alfals?» li ha pre­gun­tat algun cli­ent a la Vero a l'hora de fer la reserva. El pro­fund des­co­nei­xe­ment sobre els pro­duc­tes biològics és un han­di­cap que encara s'ha de superar a Cata­lu­nya. La Vero els explica que a Cal Ruget es pot men­jar un enciam que és l'enveja de tots els enci­ams del super­mer­cat i uns tomàquets aca­bats de collir que no tenen preu. En Flo­rian creu fer­ma­ment en el poten­cial del Penedès per aco­llir turisme de qua­li­tat. Per això és feliç anant cada dia al mer­cat, a les boti­gues de con­fiança i als page­sos i gran­gers de la zona per com­prar els millors pro­duc­tes biològics per cui­nar plats sen­zills i exqui­sits per als seus cli­ents.

«Hi ha molta gent que neces­sita peti­tes carícies invi­si­bles i aquí les tro­ben», diu la Vero. Perquè saber que algú pre­para la taula per a tu, que cuina per a tu o que comença el dia pen­sant en el que tu neces­si­taràs et fa sen­tir millor.

Des de Cal Ruget, en Flo­rian i la Vero han tro­bat una pla­ta­forma per fer pro­moció dels pro­duc­tes del Penedès. Tenen una carta d'una tren­tena de vins i caves de la zona i apro­fi­ten la seva posició per enviar els seus cli­ents a visi­tar cellers o a com­prar vins i caves que valen la pena i que són difícils de tro­bar als super­mer­cats. Pre­ci­sa­ment, una de les coses que han notat en els últims anys és una millor pre­dis­po­sició dels cellers i caves per rebre visi­tes els caps de set­mana. Diuen que el sec­tor està can­vi­ant i que només amb una men­ta­li­tat més oberta es podrà tirar enda­vant el turisme com una alter­na­tiva econòmica real al Penedès. En Flo­rian recorda que de bons vins se'n fan a molts llocs i diu que el Penedès neces­sita alter­na­ti­ves: «L'art és saber ven­dre el que fas», diu. De la mateixa manera que San Fran­cisco va apos­tar per la pre­ser­vació del ter­ri­tori i ara s'ha vist clara­ment que aquest és el seu valor afe­git, el Penedès s'ha de con­ver­tir en un valor afe­git per al turisme de Bar­ce­lona o dels vol­tants, explica la pare­lla. Mol­tes empre­ses i ini­ci­a­ti­ves han apos­tat ja per aquesta via de negoci que per­met atraure turisme de qua­li­tat. Ells volen turis­tes de qua­li­tat perquè, al cap i a la fi, els obren les por­tes de casa seva i a tot­hom li agrada rebre les millors visi­tes. També quan són turis­tes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia