Infraestructures i serveis

La reforma de la variant de Banyoles, fins l’any que ve

Retoquen el projecte del tronc central per fer-hi canvis tècnics

Les obres es faran entre el gener i la tardor i tindran un sobrecost d’entre un i dos milions

En el calendari inicial es preveia que estaria acabat aquest any

La reforma de la C-66 entre la rotonda d’Haribo, a Cor­nellà del Terri, i les coves de Serinyà (tram cone­gut com la vari­ant de Banyo­les) no estarà enlles­tida fins al setem­bre o octu­bre de l’any que ve i cos­tarà entre un i dos mili­ons d’euros més dels pre­vis­tos. La pre­visió ini­cial era que la nova vari­ant entrés en ser­vei a finals d’aquest any, però la pandèmia ho havia fet retar­dar fins a la pri­ma­vera que ve, una fita que tam­poc es com­plirà.

Els enllaços, a punt

Sí que estan gai­rebé enlles­ti­des les obres de les entra­des i sor­ti­des a la C-66 (els enllaços) per les car­re­te­res que con­nec­ten amb Banyo­les i el terme de Font­co­berta (per Meli­anta i la car­re­tera de Vila­ve­nut). A finals d’estiu ja es dona­ran per aca­ba­des, si es com­plei­xen les pre­vi­si­ons. Segons els plans ini­ci­als, tot seguit s’havia d’abor­dar el gruix dels tre­balls, al tronc cen­tral. El pro­jecte, però, s’està refent perquè s’ha deter­mi­nat que cal intro­duir-hi una sèrie de millo­res tècni­ques que en cap cas afec­ta­ran ni el traçat ni els aspec­tes prin­ci­pals de l’obra.

Cost addi­ci­o­nal

Fins que no es dis­posi del nou pro­jecte –a finals d’any o a prin­ci­pis del que ve– no hi podran entrar les màqui­nes ni se sabrà exac­ta­ment el cost addi­ci­o­nal que hi haurà, tot i que ahir el direc­tor gene­ral d’Infra­es­truc­tu­res de Mobi­li­tat de la Gene­ra­li­tat, Xavier Flo­res, va avançar que serà d’entre un i dos mili­ons d’euros. Aquesta quan­ti­tat s’haurà d’afe­gir als 13,3 mili­ons de la lici­tació, dels quals 10,5 cor­res­po­nen a les obres al tronc cen­tral.

Molèsties per al trànsit

El que s’ha estat fent fins ara a la vari­ant no ha impli­cat pro­ble­mes de trànsit impor­tants. Sí que n’hi pot haver a par­tir del gener, quan s’abordi el tronc cen­tral. Flo­res, que va com­parèixer davant dels mit­jans de comu­ni­cació en com­pa­nyia de l’alcalde, Miquel Noguer, va indi­car que es pro­cu­rarà mini­mit­zar les molèsties i que ara es té l’experiència dels pro­ble­mes regis­trats entre Besalú i Serinyà durant la recent reforma d’aquell tram de la C-66, les reten­ci­ons de la qual havien pro­vo­cat mol­tes quei­xes d’usu­a­ris. “N’hem après”, va asse­gu­rar.

Dos i tres car­rils

Aques­tes obres són la versió econòmica del des­do­bla­ment (auto­via) que la Gene­ra­li­tat havia pla­ne­jat en època del tri­par­tit entre Besalú i Cor­nellà, per con­ver­tir en via ràpida la con­nexió entre Olot i Girona. La crisi econòmica del 2008 ho va fre­nar.

La vari­ant de Banyo­les fa 8,5 km de llar­gada. En el pro­jecte s’insis­teix de manera espe­cial en les mesu­res de segu­re­tat, aixe­cant unes bar­re­res a la mit­jana (per evi­tar els xocs fron­tals), fent més llar­gues les vies d’acce­le­ració per entrar-hi des d’altres car­re­te­res i unes roton­des en aquests acces­sos i, sobre­tot, ampli­ant la calçada a tres car­rils, de manera alter­na­tiva en un sen­tit i un altre, a fi que es puguin fer avançaments sense envair el car­ril con­trari. Hi haurà dos trams de ter­cer car­ril en sen­tit Besalú i dos en sen­tit Girona. A l’extrem de la vari­ant de la banda de Cor­nellà del Terri (a l’altura de la fàbrica Haribo) s’hi cons­trui­ran uns apar­ta­dors d’emergència, i a l’altra punta, la vari­ant que­darà con­nec­tada a la gran rotonda, ja aca­bada (forma part de la reforma del tram Serinyà-Besalú), des de la qual es pot seguir cap a la Gar­rotxa o cap a la banda nord de Banyo­les. També s’apli­carà un pavi­ment més adhe­rent i menys sorollós.

LES XIFRES

13,3
milions d’euros
era el pressupost de l’obra abans de retocar el projecte.
2
milions d’euros
podria ser la quantitat de diners que caldrà afegir-hi.

Demà obriran el carrer Llibertat

Aquests dies el trànsit a Banyoles és complicat perquè, d’una banda, s’està reasfaltant l’avinguda de la Farga i l’accés a la ciutat per aquesta zona està tancat, i de l’altra, perquè es fan obres al carrer Llibertat (antiga travessera), per on tampoc es pot circular. Aquests dos entrebancs tenen els dies comptats. Ahir, l’Ajuntament va anunciar que el carrer Llibertat s’obrirà aquest divendres, i es posarà fi així a unes obres que van començar al febrer i que s’han executat en tres fases. Pressupostat en 445.000 euros, ha consistit en la construcció de nous col·lectors de desguàs i sanejament (fins ara hi havia un sol col·lector per a les aigües de pluja i les brutes), noves escomeses per als habitatges, connexions als edificis de la zona de Cal General i nous embornals. També s’ha posat un sobreeixidor d’emergència en el punt on convergeixen els nous col·lectors amb el rec Major i el rec de la Figuera d’en Xo, que en aquesta zona estan soterrats, s’ha renovat la xarxa d’abastament d’aigua i s’ha soterrat el cablejat elèctric.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia