Infraestructures

Cinc subtrams i 30 estacions

L'estudi informatiu detalla el recorregut exacte del tramvia urbà i interurbà i les seves parades

La pro­posta de Tram­camp que va pre­sen­tar ahir la Gene­ra­li­tat dife­ren­cia entre cinc grans trams (vegeu el gràfic de la plana 2), amb diver­ses alter­na­ti­ves de traçat per a cadas­cun per tirar enda­vant l'obra.

Cam­brils-Port Aven­tura

El pri­mer tram, de 10,7 quilòmetres, apro­fi­ta­ria en gran part la pla­ta­forma de l'actual línia fer­roviària. Això sí, aquesta és de via única en ample ibèric i es des­man­te­llarà, i en el seu lloc n'hi habi­li­ta­ran dues d'ample euro­peu per al tram­via en un for­mat del tot urbà. Hi haurà nou para­des (5 a Cam­brils i 4 a Salou), i un petit tram que obrirà un cor­re­dor total­ment nou, entre l'actual estació de Cam­brils i la nova del cor­re­dor medi­ter­rani més a l'inte­rior, a la car­re­tera de Mont­brió.

Port Aven­tura-Vila-seca

El tram tin­dria qua­tre esta­ci­ons i 8,2 quilòmetres, la majo­ria de nova cons­trucció. Els ini­ci­als tra­ves­sa­rien la trama urbana de Vila-seca pel cen­tre, supera­rien per sota l'AP-7 i per sobre la futura vari­ant fer­roviària de Reus. Aquí es divi­di­ria en dos ramals. L'un enfo­ca­ria cap a la Canonja –en un sub­tram paral·lel a l'N-340, on també es cons­trui­ran les futu­res cot­xe­res i tallers del ser­vei, amb capa­ci­tat per a 25 vehi­cles, en un espai de 2,42 ha– i l'altre faria cap a l'estació de Vila-seca, on enllaçaria amb l'actual línia de tren i també per­me­tria l'inter­canvi modal.

La Canonja-Tar­ra­gona

Tram amb qua­tre para­des i 5,7 quilòmetres, tots de nova cons­trucció. El traçat s'ini­ci­a­ria al nord de Bona­vista i dis­cor­re­ria en paral·lel a l'A-7 fins a tro­bar el cor­re­dor de la T-11. El recor­re­ria per la banda nord, aga­fant així el polígon de les Gavar­res, i “zones molt pobla­des i de futur, que que­da­ran en un eix molt cen­tral”, segons Manel Nadal, com ara els bar­ris de Ponent i el gran barri pro­jec­tat al terme de Cons­tantí. Entra­ria a Tar­ra­gona, tal com va avançar ja El Punt, pel pont de Santa Tecla –apro­fi­tant la seva estruc­tura– i la Ram­bla Lluís Com­panys fins a la plaça Impe­rial Tar­raco, on per­me­tria la inter­mo­da­li­tat amb l'estació de busos i, pos­si­ble­ment, amb la futura estació de trens. Després, el tram­via “té vocació de créixer dins de Tar­ra­gona”, avançava Nadal, si bé “això ho haurà de deci­dir l'Ajun­ta­ment”.

Vila-seca estació-Reus

Un quart tram tin­dria set para­des i 6,3 quilòmetres, dels quals 3,9 de nova exe­cució. I és que els pri­mers 2,4 coin­ci­dei­xen amb l'actual línia fèrria Tar­ra­gona-Reus, que passa pel cos­tat de Tec­no­parc fins al cam­pus Belli­sens. Aquí, el tram­via aban­do­na­ria les vies per endin­sar-se a Reus pel car­rer Vidal i Alco­ver. El tram urbà, com també va avançar El Punt, pre­veu un recor­re­gut de 3,7 quilòmetres per la banda oest, dis­cor­rent tot al llarg dels pas­se­jos, ja sigui pel cen­tre o els late­rals. El tram­via, que tin­dria fins a sis esta­ci­ons a la ciu­tat amb inter­mo­da­li­tat amb el bus i el tren, no aca­ba­ria al pas­seig Mata, sinó que per l'avin­guda del Comerç encara arri­ba­ria fins al barri Gaudí. “Hem par­lat amb l'Ajun­ta­ment i no hi ha massa alter­na­ti­ves, ja que el tram­via ha de pas­sar per car­rers amples per evi­tar pro­ble­mes de sorolls i radis poc ade­quats”, argu­men­tava ahir Nadal.

La Canonja-aero­port

El dar­rer tram es divi­deix en dos sub­trams que sumen 10,8 quilòmetres, tots de nova cons­trucció, i un total de sis esta­ci­ons. Un pri­mer traçat comú de 7,1 quilòmetres ani­ria de l'N-340 a la Canonja als Plans de Quart (a l'oest de la Boe­lla, que és on s'ubi­ca­ria una hipotètica estació sobre la vari­ant fer­roviària de Reus), amb cinc para­des que relli­ga­rien grans equi­pa­ments com ara la CIM del Camp, l'edi­fici del 112 o la nova estació cen­tral inter­mo­dal del cor­re­dor medi­ter­rani. Un ramal s'endin­sa­ria 1,5 km a par­tir d'allí fins a la ter­mi­nal de l'aero­port, i un altre, de 2,2 km, enllaçaria amb l'actual línia fèrria Tar­ra­gona-Reus, pas­sant per sobre de la C-14 i pel car­rer Luxem­burg. Tot ple­gat per­me­tria, en una futura explo­tació, crear una llançadora entre la ter­mi­nal i l'estació del sud de l'aero­port que s'afe­gi­ria a les tres grans línies pro­po­sa­des: Cam­brils-Tar­ra­gona, Cam­brils-Reus i Tar­ra­gona- Reus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.