Societat

Es limitarà més la velocitat en tres trams de l’AP-7

Afectarà a la zona central del Vallès, entre El Papiol i Montornès; entre Calafat i l’Ampolla, i també a Girona

Les mesures acordades pel Servei Català del Trànsit i el Ministeri de Transports pretenen reduir la sinistralitat

La velo­ci­tat màxima es reduirà a 100 quilòmetres per hora en dos trams con­crets de l’AP-7, a la zona cen­tral del Vallès entre El Papiol i Mon­tornès i entre les loca­li­tats tar­ra­go­ni­nes de Cala­fat i l’Ampo­lla, men­tre que s’apli­ca­ran més mesu­res en altres dos punts enca­mi­na­des a reduir la sinis­tra­li­tat.

A més de la reducció de la velo­ci­tat a un màxim de 100 km per hora en aquests dos trams, s’habi­li­tarà un car­ril “espe­ci­a­lit­zat” a Girona, el de la dreta, per faci­li­tar l’entrada i sor­tida de vehi­cles de l’AP-7 en aquest punt, i s’ins­tal·larà un radar de con­trol de velo­ci­tat entre Alta­fu­lla i Cons­tantí perquè es com­pleixi el límit de velo­ci­tat, que es manté ara com ara en els 120 km/h.

Aques­tes són algu­nes de les mesu­res acor­da­des entre el govern cen­tral i la Gene­ra­li­tat per reduir la crei­xent sinis­tra­li­tat a l’AP-7, que han anun­ciat aquest dime­cres en roda de premsa el secre­tari d’Infra­es­truc­tu­res del Minis­teri de Trans­ports, Xavier Flo­res, i el direc­tor del Ser­vei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel.

Les actu­a­ci­ons acor­da­des entre tots dos governs per millo­rar la segu­re­tat i la fun­ci­o­na­li­tat a l’AP-7, en la que hi ha hagut un aug­ment de la sinis­tra­li­tat del 11% res­pecte al 2019 i que con­cen­tra aquest any el 17% del total de vícti­mes mor­tals a les car­re­te­res cata­la­nes amb 23 morts, afec­ten així a qua­tre grans trams de l’auto­pista i a un total de 83 quilòmetres.

Es tracta d’un pri­mer acord, que pot ser revi­sa­ble en les reu­ni­ons bimen­su­als a les quals s’han com­promès amb­dues parts per fer un segui­ment d’aques­tes actu­a­ci­ons i, en funció de l’efec­ti­vi­tat de les matei­xes, fer modi­fi­ca­ci­ons de les ja exis­tents o con­sen­suar noves mesu­res.

Ini­ci­al­ment, la Gene­ra­li­tat recla­mava una dis­mi­nució de la velo­ci­tat a un màxim de 100 km per hora en deu trams con­crets de l’AP-7, que hagues­sin afec­tat a uns 70 quilòmetres, però final­ment s’ha con­sen­suat aquest límit per a dos punts.

Així, la velo­ci­tat màxima serà de 100 km per hora en el tronc cen­tral de l’AP-7, a la comarca del Vallès, entre Mollet, El Papiol i Mon­tornès, tant en sen­tit sud com a nord, és a dir entre la bifur­cació de la B-23 (El Papiol) i l’enllaç de la C-33 (Mon­tornès), i que afec­tarà a uns 19 quilòmetres, punt amb un flux diari d’entre 130.000 i 140.000 vehi­cles.

A més, l’SCT té pre­vist ins­tal·lar més enda­vant en aquest tram els pri­mers sis­te­mes de velo­ci­tat vari­a­ble, que fluc­tu­a­ria de 100km/h cap avall.

També tindrà aquest límit de velo­ci­tat el tram de l’AP-7 al seu pas per la comarca de l’Ebre, con­cre­ta­ment, el comprès entre Cala­fat i l’Ampo­lla, en tots dos sen­tits, on a més està en procés de lici­tació un ter­cer car­ril en aquest punt de l’auto­pista.

Així mateix, l’SCT manté en aquest tram el límit de velo­ci­tat de 80km/h per als vehi­cles pesants, que a més han de cir­cu­lar per la dreta, en els períodes de màxima inten­si­tat en la mobi­li­tat, com diven­dres a la tarda i els caps de set­mana.

Pel que fa a les actu­a­ci­ons acor­da­des en els altres dos grans trams de l’AP-7, són mesu­res con­cre­tes que no afec­ten de moment al límit de velo­ci­tat en el seu con­junt.

En la ronda de Girona, on hi ha qua­tre car­rils, s’imple­men­tarà un sis­tema “espe­ci­a­lit­zat” de car­rils, d’acord amb el qual es reser­varà el de la dreta per faci­li­tar l’entrada i sor­tida de vehi­cles a l’AP-7 en aquest punt, el límit del qual de velo­ci­tat serà de 80km/h i, per a això, es mar­ca­ran els tres car­rils res­tants i s’ins­tal·laran senyals.

La quarta de les mesu­res con­sen­su­a­des afecta al tram que va des d’Alta­fu­lla a Cons­tantí, a Tar­ra­gona, on si bé es manté ara com ara la velo­ci­tat a 120km/h, està pre­vista la ins­tal·lació d’un radar de tram.

Les mesu­res adop­ta­des s’han fet a par­tir d’una “anàlisi fina de la sinis­tra­li­tat” en aquesta auto­pista per poder actuar de “manera imme­di­ata”, ha esgri­mit Xavier Flo­res.

Des de la Gene­ra­li­tat, el direc­tor del SCT ha defen­sat que després de l’alli­be­ra­ment dels peat­ges a l’AP-7 es reque­rien solu­ci­ons “imme­di­a­tes” per reduir la sinis­tra­li­tat i per afron­tar en un altre gran pro­blema d’aquesta via com és el de la con­gestió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia