Societat

Un pas de vianants que genera embussos

La notícia del lector

Embus­sos a la car­re­tera, cues per adqui­rir entra­des per al con­cert de Springs­teen o per com­prar al mer­cat, i cues també per cre­uar un pas de via­nants, com passa sovint a la cruïlla entre el car­rer de Joan Güell i el car­rer de Sants, a tocar de la plaça de Sants.
Com qual­se­vol car­rer comer­cial, bull de gent que pas­seja, mira apa­ra­dors i com­par­teix l'ample de les vore­res amb bancs, pape­re­res, arbres, quioscs, apar­ca­ments de bici­cle­tes i boques de metro. Els via­nants es fan lloc en el petit espai reser­vat per espe­rar abans no es posi verd el semàfor per cre­uar el pas de via­nants que hi ha en aquesta cruïlla.

Cap a quarts de vuit del ves­pre de diven­dres la satu­ració és con­si­de­ra­ble. Els via­nants que espe­ren s'han con­ver­tit en un obs­ta­cle per als que pas­se­gen pel car­rer. Una situ­ació que, segons la Cris­tina Bosch, "és molt habi­tual en aquest punt, més enllà del cap de set­mana".

Aquesta veïna explica que sovint "s'acu­mula tanta gent a la vorera espe­rant per cre­uar que es forma un tap, i qui vol seguir per la vorera ha de bai­xar a la calçada per vore­jar l'aglo­me­ració, amb el risc que se l'emporti per davant un cotxe".

La Cris­tina con­si­dera que la solució passa per robar més espai als cot­xes, no només per garan­tir la segu­re­tat del via­nant sinó també la pro­tecció del medi ambi­ent: "La ciu­tat té un greu pro­blema de con­ta­mi­nació ambi­en­tal i neces­sita reduir el trànsit de vehi­cles moto­rit­zats. En el cas del car­rer de Sants, s'hau­ria d'anul·lar un car­ril en cada sen­tit i recon­ver­tir-lo en unes vore­res més amples i apro­fi­tar per posar-hi una car­ril per a bici­cle­tes", asse­gura.

Com­plexa
El dis­tricte de Sants-Montjuïc admet que hi ha un pro­blema de satu­ració en aquest punt: "És una cruïlla amb molta afluència tant de via­nants com de trànsit rodat, i això crea difi­cul­tats en alguns moments". En aquest sen­tit, el con­sis­tori s'ha com­promès a "estu­diar pos­si­bles solu­ci­ons urbanísti­ques" i a dur-les a terme "si són via­bles". Amb tot, els tècnics del Dis­tricte, que han visi­tat aquest punt arran de la tru­cada de l'AVUI, adver­tei­xen de la com­ple­xi­tat d'ampliar la vorera en detri­ment de la calçada, "que ja és prou ampla", perquè "ens tro­baríem amb difi­cul­tats per absor­bir el volum de vehi­cles" que cir­cu­len pel car­rer de Sants.

De fet, en el tram del car­rer de Sants a l'altura del mer­cat d'Hos­ta­francs es produïa una situ­ació simi­lar a la de la cruïlla de Joan Güell. Els via­nants s'atu­ren a les para­de­tes exte­ri­ors del mer­cat i aca­ben obs­truint el pas a la resta de gent perquè la vorera és força estreta. Però s'hi van ins­tal·lar unes bara­nes que en bona mesura dis­su­a­dei­xen la gent que vol bai­xar a la calçada per fer via davant d'una aglo­me­ració.

La Cris­tina creu que l'ampli­ació de l'espai des­ti­nat al via­nant també tin­dria efec­tes posi­tius per als comerços, "perquè la gent podria mirar tran­quil·lament els apa­ra­dors sense rebre empen­tes dels que volen pas­sar ràpid".

Aquesta infor­mació ha estat ela­bo­rada gràcies a la carta de Cris­tina Bosch, veïna de Sants


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.