Societat

El túnel de rentat més antic, ofegat per obres

La notícia del lector

"El desem­bre del 1969, quan va obrir, era una atracció per a molts pares que por­ta­ven a ren­tar el cotxe amb els seus fills. Una màquina ita­li­ana els dei­xava al·luci­nats de com ren­tava el cotxe ella sola dins d'un túnel", explica Fran­cesca Cal­vet, la pro­pietària del pri­mer esta­bli­ment de ren­tat automàtic de cot­xes de Bada­lona, el Ray­mond.

Cal­vet recorda com eren de llar­gues les cues de con­duc­tors que volien tenir el cotxe net: "Havíem d'obrir els 7 dies a la set­mana dels cli­ents que teníem". Ara la situ­ació ha can­viat, en part per les mànegues d'aigua a pressió que tenen mol­tes gaso­li­ne­res, i espe­ci­al­ment, de vuit mesos ençà, quan es va optar per tallar la cir­cu­lació del car­rer Santa Bàrbara -que con­du­eix a l'esta­bli­ment- per les obres de per­llon­ga­ment de la L2 del metro.
Ara l'acti­vi­tat ha bai­xat dràsti­ca­ment, asse­gura que els ingres­sos s'han reduït un 70%, perquè molts con­duc­tors han de fer un munt de vol­tes per acce­dir-hi, quan ara el car­rer es podria obrir al trànsit perquè segons diu, les obres ho per­me­ten.

Cal­vet denun­cia que se sent ofe­gada i que si el car­rer con­ti­nua tallat, es veurà obli­gada a tan­car el seu negoci. A més, la pro­pietària de Ray­mond també es queixa que el nou des­vi­a­ment ha pro­pi­ciat que molts cami­ons d'obres de gran tonatge pas­sin pel seu esta­bli­ment de manera que, molts d'aquests vehi­cles, abo­nye­guen els rètols del ren­tat per la seva gran altura.

El tall del car­rer Santa Bàrbara és con­seqüència d'un seguit de mani­fes­ta­ci­ons veïnals que es van orga­nit­zar a finals d'abril. Molts veïns del car­rer Rec­tor (a tocar amb el de Santa Bàrbara) es van con­cen­trar un dia a la set­mana durant aquell mes per recla­mar el tall al trànsit del seu car­rer. Es quei­xa­ven que el tall pro­vo­cat per les obres de la L2 de metro havia moti­vat una cir­cu­lació "exces­siva" pel seu car­rer, fins lla­vors molt paci­fi­cat de trànsit.

Sense tre­ba­llar
Des del tall del car­rer, la mes­tressa del ren­tat de cot­xes Ray­mond no pot pagar els seus tre­ba­lla­dors, que la majo­ria de la seva jor­nada labo­ral se la pas­sen de "braços ple­gats". La manca de cli­ents també li ha pro­vo­cat pèrdues en un clàssic en els auto­ren­tats com són els ambi­en­ta­dors, que s'eva­po­ren sense tenir com­pra­dor.

Mont­ser­rat Juárez (CiU), regi­dora del barri del Cen­tre de Bada­lona, va expli­car ahir que l'Ajun­ta­ment ja ha par­lat amb la pro­pietària "visi­ble­ment angoi­xada", i ara estan estu­di­ant el cas per reduir al màxim l'impacte de les obres vers el negoci. La regi­dora admet que les obres "moles­ten" i no agra­den a ningú, però subrat­lla que són necessàries.

Fun­dat pel des­a­pa­re­gut Jordi Cal­vet, Ray­mond va obrir un nou mer­cat fins lla­vors des­co­ne­gut a Bada­lona. Molts bada­lo­nins recor­den l'entrada al túnel, amb una pla­ta­forma giratòria que ori­enta el vehi­cle sense neces­si­tat de mani­o­brar.

Aquesta infor­mació ha estat ela­bo­rada gràcies a la col·labo­ració de Fran­cesca Cal­vet, veïna de Bada­lona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.