Urbanisme

MOBILITAT

Ballart reitera que reduirà el trànsit de pas a Galileu i Arquímedes de Terrassa aquest mandat

L’alcalde assegura que s’ampliaran voreres al tram central i que una opció temporal en estudi és obrir la Rambla d’Ègara en moments puntuals de retencions i com a prova pilot

L’alcalde de Ter­rassa, Jordi Ballart, ha rei­te­rat a El Punt Avui que la volun­tat del govern és “reduir el trànsit de pas” pels car­rers Arquímedes i Gali­leu aquest man­dat. Davant les quei­xes de la pla­ta­forma veïnal dels dos vials perquè no s’estava com­plint l’acord unànime del ple del febrer de l’any pas­sat, Ballart ha recor­dat que una de les claus d’aquell acord és que s’havia de fer “amb con­sens i tenim 180 comer­ci­ants la gran majo­ria dels quals no està d’acord” en tallar el trànsit de pas dels vials perquè “diuen que hau­ran de tan­car els seus comerços”. L’alcalde ha defen­sat que han de con­ti­nuar fent reu­ni­ons amb totes les parts impli­ca­des i plan­te­jar dife­rents alter­na­ti­ves, una de les quals podria ser reo­brir la Ram­bla d’Ègara –tan­cada al trànsit des del 2011– en moments deter­mi­nats si es detecta col·lapse en hora punta, com podria ser de 7 a 9 del matí o de 6 a 8 del ves­pre.

En qual­se­vol cas Ballart no ha donat per fet que s’obri la Ram­bla, sinó que “és una de les pro­pos­tes i alter­na­ti­ves” que hi ha sobre la taula” i que s’abor­da­ria com a prova pilot i s’apli­ca­ria de manera “tem­po­ral”. Com també és una pro­posta la de tallar el trànsit de pas de manera defi­ni­tiva “però que no es pot fer d’un dia per l’altre” quan no està resolt el sis­tema de ron­des, no està oberta la B-40 fins al Baix Llo­bre­gat ni els enllaços amb el muni­cipi, insis­teix l’alcalde. Una de les alter­na­ti­ves també passa per fer obres a la zona cen­tral de la plaça del Progrés per ampliar vore­res i posar arbrat, des­fent els tre­balls d’“urba­nisme tàctic” que van con­sis­tir en ampliar la zona de via­nants amb pin­tura verda i col·locant pilo­nes que “no han fun­ci­o­nat”.

Ballart ha asse­gu­rat que no tenen la volun­tat de “resol­dre un pro­blema per crear-ne un altre”, però ha dei­xat clar que “tenim un gran interès en ser el pri­mer govern” de la ciu­tat que acabi amb la pro­blemàtica del trànsit a Arquímedes i Gali­leu que s’arros­sega des de fa diver­sos man­dats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia