Urbanisme

MOBILITAT

La pressió veïnal aconsegueix que es creïn 700 places d’aparcament en dos barris de Terrassa

També reurbanitzarà el pont del Cementiri Vell per recuperar el doble sentit de circulació i descongestionar el carrer Topete

La pressió veïnal ha acon­se­guit que l’Ajun­ta­ment de Ter­rassa es com­pro­meti a crear 700 pla­ces d’apar­ca­ment en superfície en dos bar­ris de Ter­rassa, en con­cret 400 al barri de Les Are­nes, La Grípia i Can Mont­llor, i 300 més al de Sant Pere Nord. En el pri­mer cas l’alcalde, Jordi Ballart, es va reu­nir diven­dres pas­sat amb l’asso­ci­ació de veïns per pac­tar que a par­tir d’ahir s’ini­ci­a­rien les acci­ons per millo­rar el pla de paci­fi­cació del trànsit que havia nat impul­sant el con­sis­tori els dar­rers mesos amb els fons Next Gene­ra­tion i que, ini­ci­al­ment, pre­veia habi­li­tar només 200 pla­ces d’esta­ci­o­na­ment en superfície.

Una ini­ci­a­tiva que havia com­por­tat també les quei­xes del PSC con­tra la implan­tació de mesu­res d’aquest urba­nisme tàctic perquè con­si­de­ra­ven que havien eli­mi­nat fins a 600 pla­ces d’apar­ca­ment el dar­rer any a la ciu­tat i “han creat pro­ble­mes on no n’hi havia” en matèria d’acces­si­bi­li­tat i mobi­li­tat, expli­cava el regi­dor Javier García. La regi­dora del PP, Marta Gime­nez, també cen­su­rava a les xar­xes la cre­ació de car­rils bici com el del car­rer Sierra Nevada sense ampliar vore­res i espai per a via­nants.

El soci­a­lis­tes volien una rec­ti­fi­cació del govern després de reu­nir-se també amb els veïns i anun­ci­a­ven que por­ta­rien la petició al ple, però l’exe­cu­tiu ja ha admès que algu­nes de les mesu­res “s’han de revi­sar, millo­rar i ade­quar”, afirma Ballart de manera con­sen­su­ada amb els repre­sen­tants veïnals i, per aquest motiu, cre­a­ran una comissió específica. De moment s’habi­li­ta­ran espais d’apar­ca­ment al tram cen­tral de l’avin­guda Pin­tor Mir i habi­li­tar 100 pla­ces d’esta­ci­o­na­ment al solar situat al car­rer d’Ibáñez d’Alde­coa, entre els car­rers d’Olot i Reus, i altres pla­ces al car­rer Pineda i a l’avin­guda del Vallès, entre els car­rers de Tossa i Canigó.

Pla­ces a Sant Pere Nord

En el cas del barri de Sant Pere Nord, les obres que s’estan exe­cu­tant del futur parc de la República des de fa un parell d’anys i que s’aca­ba­ran a finals del 2025 o a prin­ci­pis del 2026, com­por­ten que es perdi l’espai d’un gran solar on hi apar­ca­ven els cot­xes i l’enti­tat veïnal ja havia expres­sat que seria un pro­blema perquè coin­ci­di­ria també amb la posada en fun­ci­o­na­ment del futur CAP Nord i la residència d’avis. Després de diver­ses tro­ba­des entre els repre­sen­tants veïnals i el con­sis­tori es va pac­tar crear 300 pla­ces d’esta­ci­o­na­ment a l’avin­guda Béjar, con­cre­ta­ment en el tram entre la car­re­tera de Mata­de­pera i l’avin­guda del Vallès. Una actu­ació que el tinent d’alcalde de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Xavier Car­dona, asse­gu­rava que com­por­tarà fer-hi obres perquè entrin en fun­ci­o­na­ment quan acabi el 2024. Es pre­veu reduir de tres a dos els car­rils de cir­cu­lació en direcció a l’avin­guda del Vallès; fent més estret el pas­seig cen­tral per enca­bir les noves pla­ces d’esta­ci­o­na­ment en els dos sen­tits de la marxa. Per millo­rar l’acces­si­bi­li­tat i la segu­re­tat, es pre­veu habi­li­tar vint pas­sos de via­nants nous al llarg del vial.

Can­vis al pont del Cemen­tiri Vell

Un altre dels can­vis en qüesti­ons de mobi­li­tat que ha anun­ciat el con­sis­tori és que amb el finançament dels Next Gen­ra­tion 2 es reur­ba­nit­zarà a par­tir del juny, i durant sis mesos, el pont del Cemen­tiri Vell que creua el parc de Vall­pa­radís i enllaça amb el cen­tre modi­fi­cant el plan­te­ja­ment ini­cial per recu­pe­rar el doble sen­tit de cir­cu­lació. El regi­dor Car­dona explica que la modi­fi­cació és per “donar res­posta a les deman­des que ens han fet arri­bar els veïns” i altres col·lec­tius vin­cu­lats a la mobi­li­tat i con­si­dera que el doble sen­tit de cir­cu­lació “pot ser­vir per des­con­ges­ti­o­nar el trànsit i fer-lo més fluït en aquesta zona” Sobre­tot al car­rer Topete, on una pla­ta­forma veïnal reclama des del novem­bre 2022 que s’hi redu­eixi el trànsit de pas –9.000 vehi­cles dia­ris– per un vial estret de sis metres d’amplada i que dona accés a dos equi­pa­ments sani­ta­ris i a dues esco­les.

Els motoristes també tindran més places

L’ordenança de mobilitat aprovada el 2021 va deixar molt motoristes sense poder estacionar a les voreres i el consistori va decidir aplicar una moratòria de dos per crear més places abans de començar a multar, però les 1.500 de nova creació del total de 4.000 han sigut insuficients i un col·lectiu va decidir impulsar una recollida e firmes a través al plataforma Change.org perquè es fes una revisió dela normativa. La resposta de l’executiu ha sigut anunciar que completarà l’oferta de places en aquelles zones on s’ha detectat més demanda i en posarà en calçada en espais entre guals en semi-bateria. També preveu posar-ne en zones de càrrega i descàrrega de grans dimensions i en àrees exprés.

També ha decidit quen’habilitarà en vorera, senyalitzant les places, sempre que es garanteixi l’accessibilitat i s’acompleixi l’article 57.1 de l’ordenança i s’ubicaran en voreres amples que permetin una separació mínima de 4 metres respecte les façanes. També es faran aparcaments de moto en línia en espais residuals en vorera garantint un tram de pas mínim de 2 metres per garantir el compliment de la Llei d’Accessibilitat.

El llistat d¡espais on s’habilitaran noves places són en trams a tocar de la Rambla del carrer d’Irineu, Columel·la, Grànius, Doctor Ullés, Antoni Torrella i Martin Díez. Però també als entorn de les estacions de FGC i Rodalies Adif Nord i Est, al voltant de l’Estadi Olímpic, de clubs de pràctica esportiva

i en altres àmbits en els barris del Centre i de Vallparadís, àrees de millora urbana com Saphil i Vapor Gran, i a les proximitats dels parcs de Vallparadís i de Sant Jordi, a més dels entorns pròxims a les biblioteques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia