Infraestructures i serveis

Reyes assegura que només es renovarà un tram de l’avinguda Pineda

L’alcalde assenyala que es treurà a licitació les obres per eliminar el carril bici fins al carrer Molinot

El car­ril bici de l’avin­guda Pineda de Cas­tell­de­fels només des­a­pa­rei­xerà en el tram comprès entre l’avin­guda Cons­ti­tució i el car­rer Moli­not, i no en tot el traçat fins al pas­seig Pitort. Així ho asse­gura l’alcalde de Cas­tell­de­fels, Manu Reyes, que pre­cisa que només s’exe­cu­tarà la fase I del pro­jecte de recon­versió de l’avin­guda –entre Cons­ti­tució i Moli­not–, i que la fase 2 no es treurà a sub­hasta –entre Moli­not i Pitort–. La recon­versió de l’avin­guda Pineda ha estat un pro­jecte política­ment polèmic des que l’ante­rior govern, encapçalat pel PSC, va trans­for­mar el 2018 una avin­guda amb dos sen­tits per al trànsit moto­rit­zat en una via en què els vehi­cles a motor només poden usar el car­ril des de la platja al cen­tre de la ciu­tat i l’altre, en sen­tit con­trari, està reser­vat en exclu­siva al car­ril bici.

El PP sem­pre s’hi ha opo­sat a una trans­for­mació que data del 2018, ja que ha entès que difi­culta la con­nexió entre els bar­ris del cen­tre i la platja, i també amb la sor­tida a l’auto­pista C-32. I que agreuja les inun­da­ci­ons en pàrquings i bai­xos quan plou fort. Els par­tits d’esquerra i la pla­ta­forma Sal­vem l’avin­guda Pineda, en canvi, des­ta­quen el guany pel que fa a sorolls i qua­li­tat de l’aire.

La reforma de l’avin­guda Pineda era una pro­mesa elec­to­ral del PP, que ara governa amb el par­tit muni­ci­pa­lista Som. Aquest segon no ha estat par­ti­dari de la reversió total de la trans­for­mació i tor­nar als dos sen­tits per als vehi­cles a motor, una obra pres­su­pos­tada en 251.000 euros.

Reyes ha insis­tit avui en què la junta de govern només ha apro­vat la pri­mera fase, que retor­narà el dis­seny ini­cial entre l’avin­guda Cons­ti­tució i el car­rer Moli­not, i man­tindrà el car­ril bici a la resta, en una zona d’accés a diver­sos cen­tres edu­ca­tius. El cost és menor, de poc més de 178.000 euros. També ha posat l’èmfasi en l’ampli­ació de la xarxa per a bici­cle­tes al con­junt de la ciu­tat en 2,5 quilòmetres.

Movem en Comú Podem va asse­gu­rar ahir que el govern local ha apro­vat la reforma de tot el tram “amb noc­tur­ni­tat i traïdoria” i “mal­gas­tant 251.000 euros de diners públics per des­truir allò que fun­ci­ona”. Els comuns con­si­de­ren que, tot i que només es trans­formi el pri­mer tram, hi haurà un efecte dis­su­as­siu en l’ús de la bici­cleta perquè en el tram més con­flic­tiu s’haurà de com­par­tir l’espai amb els cot­xes. També afir­men que no hi ha cap informe tècnic que jus­ti­fi­qui la nova inter­venció.

La pla­ta­forma Sal­vem l’avin­guda Pineda ha anun­ciat mobi­lit­za­ci­ons con­tra el que defi­nei­xen com a “pro­jecte de des­trucció” d’aquesta via.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia