Infraestructures i serveis

Les obres del túnel de Roda de Berà interromprà la circulació de trens durant cinc mesos

Els usu­a­ris de les línies les línies R14, R15, R16, R17 i RT2, que són les de l’Ebre i Tar­ra­gona han de bus­car alter­na­ti­ves perquè tenen els dies comp­tats per con­ti­nuar aga­fant el tren. A par­tir de l’1 d’octu­bre les obres del túnel de Roda de Berà obli­ga­ran durant cinc mesos a inter­rom­pre la cir­cu­lació fer­roviària entre Tar­ra­gona i Sant Vicenç de Cal­ders.

Men­tre durin les obres, Renfe ha pre­vist un ser­vei alter­na­tiu amb més de 600 viat­ges i 30.500 pla­ces diàries d’autobús per garan­tir la mobi­li­tat dels viat­gers de les línies regi­o­nals del sud. El con­sell d’admi­nis­tració de Renfe ha apro­vat aquesta set­mana l’adju­di­cació del con­tracte de 87 auto­bu­sos que pres­ta­ran el ser­vei entre Tar­ra­gona i Sant Vicenç de Cal­ders a l’UTE Tar­ra­gona, per un import de 29,2 mili­ons d’euros.

Aquests auto­bu­sos rea­lit­za­ran tra­jec­tes direc­tes i amb para­des intermèdies, i n’hi haurà també amb des­ti­nació a Salou-Por­tA­ven­tura. El ser­vei alter­na­tiu per car­re­tera estarà sin­cro­nit­zat amb els hora­ris de Roda­lies. Entre els usu­a­ris n’hi ha que con­fi­a­ran amb el trans­port per car­re­tera o tri­a­ran aga­far el tren d’alta velo­ci­tat Avant, que no queda afec­tat per les obres i que farà el tra­jecte Tor­tosa-l’Aldea-Amposta fins a Sants, a par­tir de l’1 d’octu­bre. També hi ha qui ha deci­dit bus­car nous allot­ja­ments per no tenir pro­ble­mes a l’hora de des­plaçar-se per feina o estu­dis.

L’ample de via

Amb un pres­su­post de més de 16 mili­ons d’euros, els tre­balls con­tem­plen l’ampli­ació del túnel de Roda de Berà per adap­tar-lo a l’ample mixt, mit­jançant la implan­tació del ter­cer car­ril a les dues vies, cosa que per­metrà la cir­cu­lació de trens d’ample estàndard i ibèric.

Aquest matí ha tin­gut lloc una reunió amb tots les parts impli­ca­des --minis­teri, Gene­ra­li­tat, ajun­ta­ments, i usu­a­ris-- a la sub­de­le­gació del govern espa­nyol a Tar­ra­gona per conèixer el detall de l’ope­ra­tiu.El secre­tari d’Estat de Trans­ports i Mobi­li­tat Sos­te­ni­ble, José Anto­nio San­tano, ha reco­ne­gut que “venen uns mesos molt com­pli­cats” per a les esta­ci­ons afec­ta­des però ha afe­git que l’obra serà clau per avançar en la con­tinuïtat del Cor­re­dor Medi­ter­rani a Cata­lu­nya”.

Tant els bat­lles com des de la Pla­ta­forma Dig­ni­tat a les Vies han lamen­tat que encara no s’hagin fet públics els hora­ris. San­tano també ha anun­ciat que Renfe posarà freqüències de tren de Tar­ra­gona cap a Bar­ce­lona cada 30 minuts, un cop aca­bats aquests tre­balls.

Deman­des del ter­ri­tori

El pla pre­veu que la ciu­tat de Tar­ra­gona tin­gui dues para­des d’auto­bu­sos per absor­bir els pas­sat­gers. Una d’elles a prop de la mateixa estació de trens – a la plaça dels Car­ros- i l’altra a l’estació de Bat­tes­tini, les obres de les quals s’aca­ba­ran aquest octu­bre. El seu alcalde, Rubén Viñuales, ha dema­nat que el muni­cipi con­cen­tri totes les freqüències a Bat­tes­tini per tal de millo­rar la mobi­li­tat a la Part Baixa. Per la seva banda, l’alcal­dessa de Valls, Dolors Farré, ha tor­nat a denun­ciar el “dèficit” fer­ro­vi­ari que pateix el muni­cipi i ha lamen­tat que faci més de vint anys que recla­men a Renfe que pas­sin més freqüències.​Altafulla i Tor­re­dem­barra són dos dels muni­ci­pis més afec­tats per la manca de cir­cu­lació fer­roviària i només tin­dran auto­bu­sos

.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia