Societat

CASSÀ DE LA SELVA

Fi dels cotxes a la vorera de la carretera provincial

Apar­car cot­xes sobre la vorera de la car­re­tera pro­vin­cial de Cassà de la Selva té data de cadu­ci­tat. A prin­ci­pis de l’any que ve, coin­ci­dint amb l’ober­tura de l’apar­ca­ment regu­lat al solar de l’antiga fàbrica Rich Xiberta (65 pla­ces) i dos espais més per a esta­ci­o­na­ment lliure, l’Ajun­ta­ment pro­hi­birà que s’esta­ci­o­nin vehi­cles a l’espai late­ral de la via per on cami­nen els via­nants i només per­metrà que es faci sobre la calçada, com ja passa actu­al­ment al car­rer de Marina.

La mesura pretén “reor­de­nar” el trànsit a la car­re­tera pro­vin­cial, explica l’alcalde de Cassà, Pau Pre­sas (Fem Cassà), i afa­vo­rir altres millo­res. Quan els can­vis siguin efec­tius, des de l’entrada de la car­re­tera pro­vin­cial fins a la bai­xada de la Coma els vehi­cles apar­ca­ran a la calçada, a la banda dreta en el sen­tit de cir­cu­lació venint des de Girona i en direcció a Lla­gos­tera. I des de la bai­xada de la Coma fins al car­rer d’Enric Coris –en el tren­call cap a Santa Pellaia, en direcció a la Bis­bal d’Empordà–, els vehi­cles apar­ca­ran sobre la calçada però a l’esquerra. “Les vore­res seran per als via­nants”, diu l’alcalde.

Pre­sas asse­nyala que en el segon tram de la via on encara es pot apar­car a la vorera la car­re­tera fa revolt i la visi­bi­li­tat de vega­des no és prou bona a l’hora de sor­tir dels garat­ges de les cases. Per l’alcalde, la reor­de­nació de la car­re­tera pro­vin­cial –el pas de la C250a pel cen­tre de Cassà– “tindrà un efecte palanca” i afa­vo­rirà l’acces­si­bi­li­tat i el des­plaçament de per­so­nes amb mobi­li­tat reduïda o les que van amb cot­xet, i fins i tot el sis­tema de reco­llida del porta a porta, que s’ini­ciarà al poble l’1 de desem­bre.

La mesura hau­ria d’afa­vo­rir l’acti­vi­tat comer­cial d’aquesta artèria cen­tral de Cassà. “També crec que pot per­me­tre recu­pe­rar una zona comer­cial. A la car­re­tera pro­vin­cial també hi ha molts bai­xos que poden ser locals comer­ci­als i, per tant, pot ser més atrac­tiu per obrir noves acti­vi­tats.”

De fet, Pre­sas explica que al juliol l’equip de govern, de Fem Cassà i Junts, va apro­var una línia de sub­ven­ci­ons des de 15.000 fins a 30.000 euros perquè s’obrin nego­cis al cen­tre i “amb el com­promís que el tin­dran obert cinc anys”. Abans, els nego­cis ja tenien exemp­ci­ons en els per­mi­sos d’obres i boni­fi­ca­ci­ons a l’hora de pagar l’impost sobre béns immo­bles (IBI).

Dos pàrquings lliu­res

L’apar­ca­ment de Rich Xiberta s’obrirà al mateix temps que dos espais més: un al car­rer de Miquel Martí i Pol, a prop d’una ben­zi­nera i una farmàcia i amb espai per a gai­rebé una tren­tena de cot­xes, i l’altre entre el car­rer de Marina i el car­rer dels Horts, per a una quin­zena de vehi­cles, deta­lla Pre­sas, vice­pre­si­dent de la Dipu­tació i pre­si­dent de la fede­ració giro­nina d’ERC.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia