Societat

El comerç encara el pitjor hivern dels últims deu anys

Comerç

Els comer­ci­ants pre­ve­uen una cam­pa­nya tar­dor-hivern com­pli­cada, perquè la pre­visió és de reducció de ven­des després de deu anys de crei­xe­ment con­ti­nuat. La cai­guda del con­sum s'ha traduït ja en una dava­llada del 5% de les ven­des de la tem­po­rada pri­ma­vera-estiu. Ni amb les rebai­xes, que els han anat força bé, els boti­guers han acon­se­guit qua­drar números. "A les rebai­xes s'ha venut, però amb uns des­comp­tes que no ser­vei­xen per com­pen­sar el con­junt de la tem­po­rada", va resu­mir ahir el secre­tari gene­ral de la Con­fe­de­ració de Comer­ci­ants de Cata­lu­nya (CCC), Miquel Àngel Fraile.

Les rebai­xes, que s'aca­ben dis­sabte, han sig­ni­fi­cat un incre­ment de ven­des d'entre el 15% i el 20%, però el volum de fac­tu­ració de la tem­po­rada estarà un 5% per sota del mateix període de l'any pas­sat. Per Fraile, la cai­guda del con­sum es fa evi­dent amb fets com ara que a par­tir del 15 d'agost hi havia pro­duc­tes tèxtils rebai­xats al 70%.

La situ­ació ideal per al comerç seria que a par­tir d'ara bai­xes­sin les tem­pe­ra­tu­res, perquè el gran pro­blema de la pri­ma­vera i els començaments d'estiu va ser que a més de la crisi i el fre psi­cològic que com­por­ten les males notícies sobre la situ­ació econòmica, la calor va arri­bar tard i no va incen­ti­var l'adqui­sició de peces de ves­tir. El més cas­ti­gat ha sigut el sec­tor de la moda, amb un 20% menys de negoci, els mobles, amb un 40% menys, i els elec­tro­domèstics, amb un 15% de dava­llada.

Fraile afirma que el fre del con­sum és psi­cològic en un 50%: "Hi ha famílies que han dei­xat de con­su­mir per l'efecte psi­cològic, de tant sen­tir par­lar de crisi, no pas perquè hagin per­dut poder adqui­si­tiu ni perquè els preus s'hagin ele­vat". La cai­guda de ven­des també s'ha agreu­jat perquè en alguns casos la banca ha res­tri­git el crèdit al con­sum. El secre­tari gene­ral de la CCC reclama a les admi­nis­tra­ci­ons que bus­quin la manera d'impul­sar polítiques de con­fiança i reduir els impos­tos perquè el con­sum es reac­tivi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.