Infraestructures i serveis

Territori licita per 51 milions les estacions de l’L9 de Manuel Girona i Campus Nord

La previsió és que els treballs comencin a finals de la primavera vinent

El depar­ta­ment de Ter­ri­tori, Habi­tatge i Tran­sició Ecològica ha lici­tat els tre­balls d’obra civil i d’estruc­tura inte­rior de les esta­ci­ons de l’L9 de Manuel Girona i Cam­pus Nord, a Bar­ce­lona, per un import de 51 mili­ons. Les obres inclo­uen l’exca­vació dels pous de les esta­ci­ons –només una part de Cam­pus Nord– i les gale­ries de con­nexió amb el túnel i l’exe­cució de l’estruc­tura interna de l’estació, prin­ci­pal­ment.

Aques­tes obres s’emmar­quen en els tre­balls en marxa per com­ple­tar el tram cen­tral de l’L9/L10, “una actu­ació cab­dal per a la con­nec­ti­vi­tat i el sis­tema de trans­port públic de l’àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona i per a la des­car­bo­nit­zació de la mobi­li­tat en aquest entorn”, ha res­sal­tat la con­se­llera de Ter­ri­tori, Habi­tatge i Tran­sició Ecològica, Sílvia Pane­que i Sureda. La fina­lit­zació del tram cen­tral “per­metrà asso­lir el poten­cial de l’L9/L10 i incre­men­tar-ne la demanda, de les actu­als 27 mili­ons de per­so­nes usuàries anu­als a les 113 mili­ons de pre­vis­tes”, ha asse­nya­lat.

L’estació de Manuel Girona es cons­truirà al car­rer Doc­tor Fer­ran, a l’altura del car­rer de Manuel Girona. Les tas­ques que es duran a terme inclou­ran una pri­mera fase d’implan­tació i des­vi­a­ment de ser­veis, i l’exe­cució a con­ti­nu­ació de les pan­ta­lles i l’exca­vació del pou de l’estació, de 27 metres de diàmetre i 60 m de pro­fun­di­tat, la resta d’infra­es­truc­tura de l’estació i l’estruc­tura inte­rior. La pre­visió és que els tre­balls comen­cin a finals de la pri­ma­vera vinent.

L’altra estació, la del Cam­pus Nord, s’ubi­carà a l’encre­ua­ment entre els car­rers de John May­nard Key­nes i Ignasi de Solà-Mora­les i Rubió. En aquest àmbit, es va actuar en el seu moment en una part dels ser­veis afec­tats i es pre­veu que, el gener vinent, es repren­guin les obres i comen­cin les tas­ques per implan­tar l’obra i con­cloure el des­vi­a­ment de ser­veis afec­tats. Aquesta obra com­por­tarà l’exe­cució de les pan­ta­lles i l’exca­vació dels pri­mers 33 metres del pou de l’estació.

L’obra que es licita ara inclou l’exca­vació dels 22 metres res­tants del pou, així com la gale­ria de con­nexió amb el túnel de l’L9 i altres tas­ques per a com­ple­tar l’obra civil i els tre­balls d’estruc­tura inte­rior. Així, com en el cas de Manuel Girona, també s’inclou l’exe­cució de la llosa de fons del pou, l’estruc­tura inte­rior i anda­nes i la coberta del pou.

Les ins­tal·laci­ons i arqui­tec­tura de les dues esta­ci­ons esta­ran reco­lli­des en un pro­jecte inde­pen­dent.

Obres en marxa

En el marc de les obres de l’L9/L10, s’està tre­ba­llant actu­al­ment en les esta­ci­ons de Man­dri, Sarrià, Plaça de Mara­gall i San­llehy, així com en l’àmbit de Macro­pou de la Sagrera. En paral·lel, estan en marxa els tre­balls per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que sepa­rarà un sen­tit de l’altre en la cir­cu­lació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Mara­gall i Les­seps.

La tune­la­dora del tram cen­tral està actu­al­ment a Man­dri, on s’hi estan fent les tas­ques de man­te­ni­ment i posada a punt necessàries abans d’enca­rar el tram pen­dent fins a Les­seps.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia