LLENGUA
Menys d’un 50% de les pimes de Catalunya atén la clientela en català
Només un 46,6% de les petites i mitjanes empreses de Catalunya atén la clientela habitualment en català, però si ens fixem en l’atenció per telèfon, la xifra augmenta fins al 75%. L’ús del català en les pimes ha augmentat 17,2 punts percentuals des del 2012, segons un estudi de Pimec i el Departament de Política Lingüística, fet a partir d’una consulta a 674 negocis. Tot i això, el 65% de les empreses enquestades té la sensació que l’ús del català es manté igual, i només dues de cada deu noten aquest augment.
El 45,3% de les pimes asseguren que s’adapten a la llengua del client i només el 5,5% ho fan sempre en castellà. Segons la patronal, encara hi ha marge de millora en l’ús del català a les empreses. Pimec destaca que els sectors que utilitzen més aquesta llengua en l’atenció als clients són la construcció (72,5%), l’hoteleria i la restauració (54,5%).
L’estudi també revela que només el 46% de les empreses catalanes plantegen el català com a requisit a l’hora d’incorporar personal, i un 36% ho compta com a mèrit. Tot i això, més de sis de cada deu consideren que utilitzar el català en el seu àmbit té avantatges com, per exemple, la fidelització dels clients, especialment en el comerç. En el cas de l’hoteleria i la restauració, els empresaris també destaquen que l’ús del català els fa augmentar la clientela.