ECONOMIA
La Diputació de Barcelona enceta una prova pilot per incentivar un nou model de mercat de Nadal
La Diputació de Barcelona ha posat en marxa una prova pilot a quatre municipis de la demarcació per fomentar un nou model de mercats de Nadal que s’emmiralla en altres destinacions europees. L’objectiu, segons l’ens supramunicipal, és que es converteixin en un pol d’atracció per al teixit comercial del territori. La prova culminarà aquest desembre amb la celebració del primer mercat d’aquest tipus a Sant Martí Sesgueioles i la renovació dels mercats de Nadal ja existents a Gelida, Manlleu i el Masnou. Mitjançant la prova pilot, que té un pressupost de 300.000 euros, aquests quatre municipis rebran suport tècnic i econòmic en aspectes com el lloguer i la compra de casetes per als paradistes, la decoració i ambientació i activitats de dinamització i atraccions del mercat, entre d’altres.
El primer a començar va ser el de Sant Martí Sesgueioles, que del 6 al 8 de desembre va fer per primer cop un mercat de Nadal. El segon es va estrenar ahir al Masnou i i hi serà fins al 22 de desembre. El seguiran Manlleu (del 19 de desembre al 7 de gener) i Gelida (del 20 al 24 i del 27 al 29 de desembre). A diferència de Sant Martí Sesgueioles, aquests altres municipis ja tenien un mercat de Nadal i han rebut suport i assessorament de la Diputació de Barcelona per revitalitzar-los amb una nova imatge i programació.
Els municipis que participen a la prova pilot han estat seleccionats atenent aspectes com el nombre d’habitants i la distribució territorial, per tal de fer la prova pilot en una mostra de municipis amb característiques diferents. Un cop finalitzada la prova pilot s’avaluarà el seu impacte per tal de dissenyar línies de suport o altres accions per estendre el model a altres municipis.