Preveuen que el BRCAT entre Salt i Girona augmenti un 40% la presència del bus
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha visitat aquest dissabte les obres de l’obra del corredor de bus ràpid (BRCAT) que el Departament està executant entre Salt i Girona. L’executiu preveu que aquest nou corredor millori el servei amb més freqüències i l’entorn urbanístic. Paneque ha assegurat que s’augmentarà un 40% la presència del bus i que això també permetrà “potenciar la mobilitat interurbana”. Segons la consellera, les obres segueixen els terminis previstos i, un cop acabades, permetrà que passi un bus cada tres minuts i mig en les tres línies que hi ha, L3, L4 i L9. L’obra inclou nous carrils bus laterals per facilitar la circulació d’autobusos i compta amb un pressupost de 5,5 milions.
El Departament té en execució les obres des de l’estiu i es focalitzen en tres àmbits situats al llarg de 3,5 quilòmetres. Principalment, consisteixen en la construcció d’un carril bus per sentit i d’un carril bici bidireccional per afavorir la mobilitat quotidiana entre els dos municipis. També es treballa en millores per afavorir la fluïdesa i la seguretat del trànsit, així com la mobilitat i l’accessibilitat de vianants.
El nou corredor s’anirà posant en marxa a mesura que els treballs vagin finalitzant. Es preveu que tota l’actuació quedi enllestida a finals d’aquest 2025. Un cop en marxa, en preveu captar un 10% addicional de demanda, entre 300.000 i 500.000 nous usuaris, i que hi hagi un estalvi del temps de viatge de sis minuts de mitjana.
Els serveis d’autobús entre Salt i Girona transporten més de 3,1 milions de passatgers anuals a través de les línies urbanes L3, L4 i L9.