Societat

Cap a les “Smart Roads”: Autopistas i SEAT impulsen un sistema innovador que envia alertes de seguretat als cotxes

El Future Road Lab Abertis i el programa de Carreteres Connectades i Intel·ligents de la Generalitat han llançat aquesta prova pilot per millorar la seguretat a la carretera

  • VÍDEO: Prova pilot SEAT i AUTOPISTAS. AUTOPISTAS

Autopistas, filial d’Abertis a Espanya, i l’empresa Seat han tancat amb èxit una prova pilot d’enviament d’alertes de seguretat viària directament als panells dels vehicles connectats del Grup Volkswagen que circulen pel corredor connectat de la C-32.

Aquesta actuació s’emmarca en el Programa de Carreteres Connectades i Intel·ligents de la Generalitat de Catalunya, que pretén desplegar noves infraestructures smart i descarbonitzades, i consolidar una xarxa viària de qualitat, segura i digitalitzada al servei de la ciutadania.

Amb la col·laboració de Seat, Autopistas ha realitzat proves en un vehicle Cupra Tavascan, el primer SUV coupé 100% elèctric de la marca. Aquest cotxe ha estat circulant per la C-32, al tram que va de Castelldefels a Sitges i el Vendrell. En aquest trajecte el cotxe ha anat rebent diferents tipus d’alertes de seguretat viària que es llançaven des del centre avançat de trànsit del Future Road Lab Abertis. Aquests missatges es basen en els estàndards C-ITS de la plataforma Europea C-Roads.

Aquestes proves permetran que alguns dels vehicles del Grup Volkswagen, que ja integren de sèrie la tecnologia necessària, puguin rebre aquest tipus de missatges durant el 2025 en els trajectes de la C-32.

Fruit d’aquest projecte pilot, Autopistas ha estandaritzat catorze tipus de missatges per poder cobrir el major espectre de situacions que es poden produir en una carretera, que van des del vehicle estacionat o avariat, fins a accident, obres a la carretera, obstacle a la carretera, animal a la carretera, persones a la carretera, embús, vehicle lent, o fort vent.

La d’Autopistas serà la primera iniciativa d’aquest tipus a Espanya.

Així mateix, Autopistas està treballant en la integració d’aquests missatges de seguretat viària per enviar-los a través de l’aplicació AWAI, l’app gratuïta de mobilitat d’Autopistes que permet circular per la C-32 i túnels de Vallvidrera i Cadí.

“El futur de la mobilitat, inclosa la conducció autònoma, passarà, no només per la tecnologia del vehicle sinó amb altres actors que formen el nou ecosistema de mobilitat, entre els quals el gestor de la infraestructura per tal de mantenir els nivells de seguretat en totes les condicions de trànsit. Les vies d’alta capacitat digitalitzades seran les primeres a acollir els primers vehicles autònoms. Des d´Autopistas estem construint les bases per a aquesta nova mobilitat connectada i autònoma”, explica el director general d’Autopistas, Daniel Vilanova

LA FRASE

Està previst que els cotxes que no són del grup Volkswagen puguin rebre aquests missatges en un futur, ja que estem treballant amb estàndards europeus de vehicle connectat. La C-32 pot ajudar a estendre aquests serveis a altres fabricants de vehicles.
Daniel Vilanova
director general d’autopistas

Compromís amb la seguretat i la innovació

L’impacte de les noves tecnologies en la mobilitat ja és una realitat, i tindrà una importància especial en el futur. Per això, i des de ja fa temps, Autopistas participa en projectes clau de redefinició cap a un model de mobilitat connectada, segura, digital i sostenible.

La innovació és un pilar estratègic i transversal de la companyia. Per mitjà de la innovació i la tecnologia, la companyia projecta noves solucions a la mobilitat del futur des del prisma de la sostenibilitat i de la responsabilitat empresarial amb la societat i el planeta.

Autopistas va inaugurar fa poc més d’un any el Future Road Lab Abertis, un centre concebut com a laboratori de proves a l’autopista C-32 per testar les noves eines i sistemes de gestió de la xarxa viària. Aquest laboratori de proves permet implementar solucions de mobilitat i seguretat a les vies gestionades per Autopistas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia