Infraestructures i serveis

infraestructures

El túnel de la Rovira estarà tallat en sentit descendent durant quatre mesos per obres de millora

Laia Bonet demana paciència des del 23 de març a la ciutadania mentre es fan les actuacions a la infraestructura

El túnel de la Rovira estarà tallat en sen­tit des­cen­dent durant qua­tre mesos a par­tir del 23 de març per obres de millora a la infra­es­truc­tura.

Men­tre duri el tall, s’han esta­blert iti­ne­ra­ris alter­na­tius des de la sor­tida 3, sen­tit Llo­bre­gat, i 4, sen­tit Besòs, de la ronda de Dalt i també des de la sor­tida 6 en els dos sen­tits. A més, el tall afecta les línies d’autobús V21, 102 i 112.

Pas­sats aquests qua­tre mesos, s’ini­ci­a­ran les actu­a­ci­ons al tub de l’altra banda, que com­por­ta­ran un tall del trànsit en sen­tit ascen­dent durant un mes. Segons l’Ajun­ta­ment, cada dia pas­sen pel túnel uns 18.000 vehi­cles en cada sen­tit. La tinenta d’alcal­dia de Mobi­li­tat, Laia Bonet, defensa que l’actu­ació és impor­tant i demana “paciència” a la ciu­ta­da­nia.

Segons ha expli­cat Bonet en decla­ra­ci­ons als mit­jans, les obres al túnel ja van començar el desem­bre pas­sat, però fins ara s’han fet en horari noc­turn. Ara, però, la cons­trucció de tres gale­ries d’eva­cu­ació reque­reix el tall abso­lut del trànsit en sen­tit des­cen­dent. Així, Bonet ha reco­ne­gut que les obres gene­ra­ran molèsties, però ha argu­men­tat que són “impor­tants” i “necessàries” i ha indi­cat que s’ento­men “amb el mínim temps pos­si­ble”.

Un cop fets els talls, tant en sen­tit des­cen­dent pri­mer com en sen­tit ascen­dent després, es con­ti­nu­a­ran les tas­ques amb talls noc­turns fins a aca­bar l’obra a finals del 2025.

Les obres, que tenen un pres­su­post de 17,4 mili­ons d’euros, volen actu­a­lit­zar i adap­tar la infra­es­truc­tura del túnel, que és del 1987, i té una lon­gi­tud d’uns 1.300 metres. Així, les actu­a­ci­ons pre­vis­tes els pròxims mesos tenen com a objec­tiu millo­rar-ne la segu­re­tat però també reno­var el pavi­ment, trac­tar les pato­lo­gies estruc­tu­rals o millo­rar-ne el dre­natge, entre altres.

Rutes alter­na­ti­ves

Per faci­li­tar els recor­re­guts durant el pri­mer tall del túnel, que té una durada pre­vista de qua­tre mesos, s’han esta­blert dife­rents iti­ne­ra­ris alter­na­tius i es regu­la­ran els semàfors per opti­mit­zar aquests iti­ne­ra­ris.

Des de la sor­tida 3 de la ronda de Dalt en sen­tit Llo­bre­gat o la sor­tida 4 en direcció Besòs, l’iti­ne­rari reco­ma­nat s’ini­ciarà a la plaça Karl Marx, con­ti­nuarà pel pas­seig de Vall­daura fins a arri­bar a la plaça de la República, des d’allà pel pas­seig de Ver­dum enllaçant amb el car­rer del Doc­tor Pi i Molist, l’avin­guda del Quinze, el pas­seig de Mara­gall fins a arri­bar la ronda del Gui­nardó.

Des de la sor­tida 6 de la ronda de Dalt en tots dos sen­tits, el des­vi­a­ment es farà o bé per l’avin­guda de la República Argen­tina o pel car­rer Esteve Ter­ra­des per a enllaçar amb l’avin­guda de Vall­carca.

A banda també hi ha pre­vist un des­vi­a­ment. Des de l’avin­guda de l’Esta­tut, per a enllaçar amb el car­rer de Lis­boa, el car­rer de Tajo (en tots tres s’habi­li­tarà un segon car­ril de bai­xada) i el pas­seig de Mara­gall fins al car­rer de Sant Antoni Maria Claret.

Les obres també afec­ta­ran dife­rents línies d’auto­bu­sos. A la V21 s’anul·len dues para­des de la ram­bla del Car­mel i s’habi­lita una parada pro­vi­si­o­nal al car­rer de Dante. La línia es reforçarà per man­te­nir la freqüència, sobre­tot en hora punta. De la línia 102, s’anul·la la parada d’ori­gen i final actual i es tras­llada uns metres al pas­seig de Mara­gall. I, final­ment, la línia 112 man­tindrà una parada davant del CAP i tras­lla­darà la parada d’ori­gen i final de línia al car­rer de Porto.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia