Medi ambient

Els ecologistes alerten que el futur accés de la C-32 a Canet “trinxa el territori”

Denuncien que l’obra, amb dues grans rotondes, causarà un impacte “aberrant” en una zona protegida

Presenten al·legacions i reclamen que s’aturi el projecte dels nous enllaços de l’autopista

El pro­jecte per cons­truir nous enllaços a la C-32 en el marc de la paci­fi­cació de la car­re­tera N-II, un cop alli­be­rats els peat­ges, està en qüestió a l’Alt Maresme. Per un cos­tat els enllaços que es pro­jec­ta­ven en un pri­mer moment a Cale­lla i Pineda s’han dei­xat per més enda­vant i el que es plan­teja cons­truir ara a l’alçada de Canet de Mar, Sant Pol de Mar i Sant Cebrià està aixe­cant pol­se­guera. L’Ajun­ta­ment de Sant Pol de Mar ha estat el pri­mer a pre­sen­tar-hi al·lega­ci­ons a una obra que pro­jecte dues grans roton­des en el seu terme muni­ci­pals en ter­renys no urba­nit­za­ble i d’espe­cial pro­tecció.

Els eco­lo­gis­tes, sota el parai­gua de la coor­di­na­dora Pre­ser­vem el Maresme, aler­ten que les dues pro­pos­tes que es fan a pocs metres de l’accés exis­tent no fa més que “trin­xar el ter­ri­tori”. Con­si­de­ren del tot pres­cin­di­bles aques­tes actu­a­ci­ons, _amb un cost de 20’6 a 30 mili­ons d’euros_ i dema­nen que es retiri el pro­jecte al que aca­ben de pre­sen­tar al·lega­ci­ons. “Es par­lava de remo­de­lar una acces­sos i fer-ne on no n’hi havia però en el fons el que volen és impul­sar un crei­xe­ment urbanístic a l’Alt Maresme”, explica Jordi Pagès, que és mem­bre de la coor­di­na­dora.

Segons les dades que ha pre­sen­tat l’enti­tat, amb la cons­trucció del nou enllaç la zona nord del Maresme aca­ba­ria tenint tres sor­ti­des en un tram de 3,6 quilòmetres. “El de Canet és el pro­jecte més aber­rant”, apunta Mercè Girona de la coor­di­na­dora d’Emergència Ambi­en­tal de Canet de Mar que han pre­sen­tat les al·lega­ci­ons al pro­jecte per les afec­ta­ci­ons que tindrà l’espai agrari i ambi­en­tal. “Es des­tru­eix sòl agrícola i rials i camins de sorra que pas­sa­ran a tenir ampla­des de 12 metres“, denun­cia Girona d’uns ter­renys que afec­ten als tres muni­ci­pis en un punt d’espe­cial interès com a cor­re­dor biològic com és el rial dels Oms i afec­tant la masia de can Beis dins el terme de Sant Pol de Mar.

La pla­ta­forma eco­lo­gista reclama un pla per una mobi­li­tat sos­te­ni­ble que afa­vo­reixi el trans­port públic acte per la mobi­li­tat a la comarca. Per aquest diven­dres han con­vo­cat un acte infor­ma­tiu obert als veïns per expli­car les al·lega­ci­ons que han fet al pro­jecte.

A més de l’accés a Canet també s’han pre­vist la cons­trucció de nous acces­sos al Baix Maresme a Ale­lla, Teià, Premià de Mar i Cabrils, i es com­ple­tarà el de Lla­va­ne­res en sen­tit Girona. La inversió pre­vista en total per aquests enllaços és de prop de 120 mili­ons d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia