Urbanisme

barcelona

Canvis en la mobilitat per les obres de la nova estació d’FGC de Gràcia

Les obres que el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està executant per a la connexió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) comportaran canvis en la mobilitat a la barcelonina travessera de Gràcia a partir de la nit del 17 al 18 de març. Així, es tancarà la circulació del tram de la travessera de Gràcia entre Via Augusta i el carrer de Sant Gabriel fins que finalitzin els treballs. Segons informa l’ACN, també s’iniciarà la reubicació de l’espai de jocs infantils de la plaça Gal·la Placídia, que es traslladarà a la banda muntanya de la plaça. Pel que fa a les línies de bus afectades -la 87 i la 114-, s’han dissenyat itineraris alternatius. L’obra civil de la futura estació va començar el gener de 2024 i té una inversió de 412 milions d’euros.

Les obres que s’inicien aquest dilluns a la nit també comportarà el canvi de sentit del tram de la travessera entre els carrers Gran de Gràcia i Sant Gabriel. Per tot plegat, l’accés al carrer de Sant Gabriel es farà des del carrer de Gran Gràcia, mentre que la sortida serà cap als carrers de Santa Eugènia i Gran de Gràcia. El tram del carrer de Neptú i del carrer de la Riera de Sant Miquel, entre el carrer de Lluís Antúnez i la travessera de Gràcia, quedarà en atzucac, amb accés exclusiu de veïns i vehicles d’emergència.

Els treballs en marxa corresponen a l’obra d’infraestructura per al perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia i la seva connexió amb la del Vallès, que inclou la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres i tres noves estacions. Es tracta de l’estació de l’Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC). A més, es remodelaran les estacions actuals de Plaça Espanya i de Gràcia.

L’objectiu d’aquesta actuació és millorar i ampliar la cobertura en transport públic en zones densament poblades, facilitar un accés directe dels usuaris de la línia cap al centre de Barcelona i incrementar la connectivitat de la línia a través de les noves estacions. La previsió és que els treballs beneficiïn 19,5 milions d’usuaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia