Urbanisme

El carril únic i el carril bici es quedaran al carrer de la Creu

L’Ajuntament de Girona no té previst eliminar el carril bici del carrer de la Creu ni recuperar el segon carril per a vehicles de motor en la proposta de millora d’aquesta via que preveu presentar a finals de juny, però sí que vol eliminar la filera d’aparcaments entre el carril bici i el de vehicles. A partir de vuit sessions de treball en què es van tractar àmbits temàtics i d’una de general, dutes a terme amb els veïns des del 8 d’abril passat, el consistori ha recollit en un informe algunes de les seves queixes i proposicions abans de presentar la proposta de prova pilot. Avui n’ha exposat les conclusions en una reunió amb els veïns.

El consistori ha contrastat les “percepcions” dels veïns amb les dades de què disposa per avaluar les seves aportacions. Pel que fa a la seguretat, algunes queixes assenyalaven que la presència del carril bici havia fet augmentar la sinistralitat. El consistori, però, assegura que els accidents van disminuir el 2023 un 62% respecte del 2019, passant de 29 a 11. “El carril bici no fa més insegur aquest carrer”, ha assegurat en la seva exposició el geògraf Màrius Navazo. Les dades, assegura l’Ajuntament, també contradiuen la sensació de col·lapse d’aquesta via, atès que la intensitat de vehicles també ha baixat (de 5.750 el 2014 a 4.896 el 2023) i el carrer “no està sempre embussat”.

En canvi, el consistori reconeix que cal incloure més zones de càrrega i descàrrega perquè han passat de 18 a 16, tot i que assegura que en el conjunt de l’àmbit se n’han guanyat 3 per les 5 zones noves que hi ha al carrer Joan Maragall. També admet que cal eliminar la filera d’aparcaments entre el carril bici i el de vehicles i que cal incloure més aparcament de rotació –s’ha passat de 146 places el 2014 a 100 el 2023–, tot i que posa en valor les places guanyades amb l’aparcament del carrer Emili Grahit.

Els veïns han pogut debatre aquestes i d’altres conclusions treballades en l’informe municipal, tot i que una veïna ha assegurat no creure-se’n “ni una quarta part”. Divendres encara es farà una altra sessió de treball per tenir la “foto definitiva” i perfilar la proposta final de prova pilot, que l’Ajuntament pensa presentar a final de juny. A partir del juliol s’aplicarà amb mesures tàctiques i reversibles en un tram del carrer de la Creu que ja té pensat, tot i que encara no és definitiu. A l’octubre, quan hagi finalitzat la prova pilot, el consistori tornarà a reunir-se amb els veïns per avaluar com ha funcionat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia