Societat

L'Eixample tindrà una trama d'11 carrers de 30 km/h el 2010

Trànsit

L’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona pre­veu crear l’any vinent a l’Eixam­ple una trama for­mada per onze car­rers on la velo­ci­tat màxima serà 30 km/h. Deli­mi­tar una Zona 30 en aquest dis­tricte serà difícil, però no impos­si­ble. L’experiència pilot que es durà a terme al barri de la Plata, al Poble­nou, amb un entra­mat de car­rers simi­lar, podria ser­vir de model per fer-ho.

Les Zones 30 a l’Eixam­ple “s’estan estu­di­ant a petició veïnal, però encara no hi ha bar­ris deli­mi­tats ni cap data d’exe­cució”, va des­ta­car el regi­dor. De moment, s’hi pro­jecta una trama de car­rers, que se suma­ran a Enric Gra­na­dos i Bor­rell, vies ja paci­fi­ca­des”, va pun­tu­a­lit­zar. 
La Zona 30 que s’està cre­ant al barri de la Plata ser­virà d’experiència pilot. Agafa dotze trams de car­rer i està deli­mi­tada pels car­rers de Lla­cuna, Llull, Bada­joz i Tau­lat. És un dels nuclis més antics del Poble­nou i és a tocar del cemen­tiri Vell. Es farà en dues fases. La pri­mera, ini­ci­ada l’abril del 2008, aca­barà a l’octu­bre d’aquest any, i la segona començarà el novem­bre del 2009 i s’aca­barà el gener del 2011.

La con­fi­gu­ració de car­rers de la Plata podria ser­vir de model per esten­dre-la després a l’Eixam­ple, un dis­tricte “on crear zones paci­fi­ca­des és difícil, perquè costa deli­mi­tar els car­rers que no són xarxa bàsica”, va des­ta­car Narváez.

L’objec­tiu de les Zones 30 cre­a­des i les que es cre­a­ran a Bar­ce­lona els pro­pers dos anys és acon­se­guir una ciu­tat més con­for­ta­ble i tran­quil·la, reduir l’acci­den­ta­li­tat, reforçar la segu­re­tat viària i evi­tar que alguns con­duc­tors usin aquests car­rers com a vies de pas per estal­viar-se semàfors i anar més ràpid, va des­ta­car el regi­dor.

Reducció de sinis­tra­li­tat
Actu­al­ment, les Zones 30 abas­ten més de 40 quilòmetres, però a final d’any s’espera que n’arri­bin a cobrir fins a 210. L’objec­tiu és que tin­guin 300 quilòmetres en un parell d’anys, segons l’àrea de Mobi­li­tat. Una expansió d’aquesta mag­ni­tud es du a terme pels bons resul­tats obtin­guts pel que fa a la dis­mi­nució de la sinis­tra­li­tat. Ha bai­xat un 12,7% a Sant Andreu, un 16,3% al barri de la Pros­pe­ri­tat, i un 13,4% al Poble-sec.

Durant el pri­mer semes­tre del 2009 es cre­a­ran noves Zones 30 a Horta i es rea­lit­zarà una modi­fi­cació al Poble-sec. Durant el segon semes­tre d’aquest any, es faran les dels bar­ris del Put­get i Farró, Sant Ramon, el Clot, el Camp de l’Arpa, els vol­tants de Gran Via-Guipúscoa, el Raval, el Gòtic i el Casc Antic. El 2010 també s’estendrà a Sarrià, les Tres Tor­res i Tri­ni­tat Vella.

Segons la nor­ma­tiva muni­ci­pal del 2006, a les vies amb un únic sen­tit de cir­cu­lació la velo­ci­tat per­mesa als vehi­cles no pot superar els 30 km/h, però pocs car­rers estan senya­lit­zats i molts ciu­ta­dans des­co­nei­xen que hi regeix aquest límit i, per tant, cir­cu­len a més velo­ci­tat de la per­mesa. Narváez va asse­gu­rar que tots aquests car­rers s’ani­ran senya­lit­zant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.