Urbanisme

tortosa

La falta d'aparcament al nucli històric

El nucli antic guanyarà 446 places de pàrquing el 2012

Les obres als carrers, les zones de vianants i la concentració de serveis compliquen que es pugui trobar aparcament lliure

El pàrquing del carrer Montcada ja s'ha començat i el del Rastre s'adjudicarà enguany

El pàrquing del carrer Montcada costa 5 milions i es farà en 18 mesos

La falta de pla­ces d'apar­ca­ment és un dels punts febles de la mobi­li­tat a Tor­tosa, però que s'agreuja espe­ci­al­ment en el cas del nucli antic. Les obres en alguns car­rers i les noves zones de via­nants han com­pli­cat una situ­ació que ja era força difícil per la trama urbana, i a causa també de la con­cen­tració de ser­veis com ara la bibli­o­teca, els jut­jats, les dele­ga­ci­ons de la Gene­ra­li­tat i la Dipu­tació, i l'escola ofi­cial d'idi­o­mes. A curt ter­mini, a l'Ajun­ta­ment cre­uen que és impos­si­ble tro­bar una solució que puga satis­fer veïnat, visi­tants i usu­a­ris del nucli antic. Però el con­sis­tori ja ha començat les obres de dos pro­jec­tes, un dels quals en col·labo­ració amb la Gene­ra­li­tat, per habi­li­tar-hi un total de 446 pla­ces d'apar­ca­ment en de dos anys.

El pri­mer dels apar­ca­ments que entrarà en fun­ci­o­na­ment serà el del nou edi­fici dels ser­veis ter­ri­to­ri­als de la Gene­ra­li­tat, que ja s'ha començat a cons­truir al car­rer Mont­cada. Tot i que les obres van a càrrec de la mateixa Gene­ra­li­tat, el pàrquing de l'edi­fici de les dele­ga­ci­ons serà de titu­la­ri­tat muni­ci­pal, i l'Ajun­ta­ment ges­ti­o­narà 197 pla­ces de rotació. El ter­mini de cons­trucció de l'apar­ca­ment, que té un pres­su­post de cinc mili­ons d'euros, és de 18 mesos.

Paral·lela­ment, l'Ajun­ta­ment ja ha apro­vat el pro­jecte i el regla­ment gene­ral del pàrquing de la plaça de Mossèn Sol, al barri del Ras­tre. La pre­visió del govern de CiU i ERC era la de por­tar la data d'inici del con­curs públic de les obres al ple ordi­nari d'agost, però el tràmit haurà d'apro­var-se com a molt aviat el 13 de setem­bre. En aquest cas, el pàrquing sub­ter­rani tindrà un total de 249 pla­ces. L'estudi de via­bi­li­tat del pro­jecte pre­veu que el cost del pàrquing no hau­ria d'ultra­pas­sar els 4,2 mili­ons d'euros, tenint en compte que es con­ser­varà un tram de la mura­lla del Ras­tre. En aquest sen­tit, la quan­ti­tat és supe­rior a la que havia pre­vist inver­tir l'Ajun­ta­ment quan va pre­sen­tar el pro­jecte, uns 3,5 mili­ons. Amb tot, són els matei­xos 4,2 mili­ons que ja apa­rei­xien en el pres­su­post de la soci­e­tat muni­ci­pal de gestió urbanística (Gumtsa) per al 2009. En aquesta mateixa línia, l'estudi de via­bi­li­tat també reco­mana modi­fi­car el nom­bre de pla­ces de pàrquing, ja que esta­bleix un màxim de 249 pla­ces, men­tre que la intenció ini­cial del govern de Fer­ran Bel era fer-ne unes 280. Siga com siga, l'estudi sí que manté el màxim de tres plan­tes que podria tenir el pàrquing del Ras­tre, la qual cosa aju­da­ria a solu­ci­o­nar la falta de pàrquing en aquesta zona del nucli històric. En prin­cipi, el pàrquing s'adju­di­carà en con­cessió per a un període màxim de 50 anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.