Societat

Quart Cinturó, indefinit

El Pla Territorial Metropolità no en concreta ni traçat ni característiques

La pedra encara con­ti­nua ficada dins la sabata. I no sem­bla que sigui fàcil de treure. Pas­sen els anys i la defi­nició del Quart Cin­turó con­ti­nua en l’aire. Ni plans ni pro­jec­tes ni pac­tes han ser­vit perquè la via tin­gui un dibuix con­cret sobre el mapa ni perquè se’n sàpiguen les carac­terísti­ques. El penúltim capítol d’aquest llarg serial es va escriure ahir. El con­se­ller de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques, Joa­quim Nadal, va donar llum verda al Pla Ter­ri­to­rial Metro­po­lità (PTM), que cau en la mateixa inde­fi­nició que tots els docu­ments que el govern ha con­sen­suat fins ara de la ronda del Vallès, que és com volen ano­me­nar el Quart Cin­turó Esquerra i Ini­ci­a­tiva.

Cons­ci­ent de la importància de la defi­nició d’aquesta ronda, ja abans que pre­gun­tes­sin els peri­o­dis­tes Nadal es va avançar i va asse­gu­rar que el pla metro­po­lità no era el marc ade­quat per defi­nir aquesta via. “Totes aque­lles infra­es­truc­tu­res que depen­guin d’altres admi­nis­tra­ci­ons o tin­guin una tra­mi­tació específica, com el Quart Cin­turó, seran con­cre­ta­des en el marc d’aquest mateix tràmit”, va asse­nya­lar Nadal. En el cas d’aquesta infra­es­truc­tura, però, aquest tràmit no acaba de lli­gar perquè tant Esquerra com Ini­ci­a­tiva defen­sen ober­ta­ment que no hi haurà acord si la car­re­tera se surt de les seves ina­mo­vi­bles pre­ten­si­ons.

Nadal va tor­nar a expli­car que ja té pre­pa­rat un traçat alter­na­tiu al del pro­jecte de Foment, que es podria pre­sen­tar els pròxims mesos. En tot cas, però, el con­se­ller va asse­nya­lar que serà una via “essen­ci­al­ment per a trànsits inter­co­mar­cals” i va des­car­tar a pri­ori que pogués ser­vir per a trànsit de més llarg recor­re­gut. I això mal­grat que el Quart Cin­turó hau­ria de for­mar part del cor­re­dor del Medi­ter­rani. Seria l’enllaç entre els des­do­bla­ments de la N-II i la N-340, en una auto­via contínua, i paral·lela a la AP-7, des de la fron­tera fran­cesa fins a Alge­si­res.

Nadal con­si­dera que amb el des­do­bla­ment de l’Eix Trans­ver­sal ja es des­viarà prou trànsit de llarg recor­re­gut i que no fa falta man­te­nir el Quart Cin­turó amb les carac­terísti­ques d’auto­via que té pre­vis­tes el minis­teri de Foment. De fet, el repre­sen­tant de l’Estat a la reunió es va abs­te­nir de donar suport a la pro­posta de mínims que va fer el tri­par­tit a la reunió, cosa que es pot inter­pre­tar com un vot de càstig al govern.

Per tot ple­gat, CiU va dema­nar que es para­litzi el PTM fins que no hi hagi un mínim acord al tri­par­tit que per­meti con­cre­tar les infra­es­truc­tu­res bàsiques. “El pla es queda en una decla­ració d’inten­ci­ons vir­tual i buida de con­tin­gut”, va lamen­tar el dipu­tat Rull, que con­si­dera que cal expli­car el cost que té no fer el Quart Cin­turó.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.