La línia ferroviària de l'Aldea als Alfacs es connectarà amb la de Móra la Nova

Els dos eixos combinaran el transport de passatgers i mercaderies, segons el Pacte Nacional d'Infraestructures

Per poten­ciar el port comer­cial dels Alfacs és neces­sari con­nec­tar-lo a la xarxa fer­roviària i, en aquest sen­tit, a més de la línia pre­vista fins a l'estació de l'Aldea (una de les prin­ci­pals actu­a­ci­ons del Pacte Naci­o­nal d'Infra­es­truc­tu­res, que ja estava inclosa en la revisió del pla ter­ri­to­rial de les Ter­res de l'Ebre), es podria con­nec­tar fins a la línia fer­roviària de Móra la Nova. En aquest sen­tit, el docu­ment que han sig­nat els tres socis de govern a la Gene­ra­li­tat plan­teja estu­diar la via­bi­li­tat d'un eix fer­ro­vi­ari cap a l'inte­rior, l'ano­me­nat eix occi­den­tal. «Des d'ICV i, en soli­tari, vam plan­te­jar la neces­si­tat d'incloure un eix fer­ro­vi­ari occi­den­tal al pla ter­ri­to­rial de les Ter­res de l'Ebre», va expli­car ahir For­ca­dell, satis­fet que final­ment el Pacte Naci­o­nal d'Infra­es­truc­tu­res inclo­gui aquesta opció. «El pacte en matèria fer­roviària no és espec­ta­cu­lar, però no ens deixa a peu», va dir el repre­sen­tant d'ICV a l'Idece. For­ca­dell va defen­sar la línia inte­rior perquè és «via­ble i con­ve­ni­ent». Amb tot, el Pacte Naci­o­nal d'Infra­es­truc­tu­res pre­veu estu­diar la via­bi­li­tat d'un eix fer­ro­vi­ari des de l'estació de l'Aldea a Móra la Nova en la pri­mera fase del pacte (2014) i no es con­creta quan es podria exe­cu­tar l'actu­ació si final­ment es deter­mina que és via­ble. «Es tracta d'una línia que té molt de sen­tit i que es podria allar­gar fins a Lleida, de manera que es poten­ci­a­ria més el trans­port de mer­ca­de­ries des del port dels Alfacs», va asse­nya­lar For­ca­dell, que va recor­dar que la major part dels ports cata­lans estan satu­rats. En canvi, el dels Alfacs té pos­si­bi­li­tats de créixer perquè no té al dar­rere la pressió urbanística del muni­cipi.

El repre­sen­tant d'ICV a l'Idece també va cele­brar que el Pacte Naci­o­nal d'Infra­es­truc­tu­res pre­vegi l'adap­tació, amb caràcter pri­o­ri­tari, a tren tram­via de la línia de l'Aldea a Tor­tosa. Un fet que per­metrà incre­men­tar la freqüència de pas de trens.

Més trens a Bar­ce­lona

D'altra banda, el Congrés dels Dipu­tats ha accep­tat una pro­posta d'ICV per dis­se­nyar una xarxa de ser­veis fer­ro­vi­a­ris de mit­jana distància que apro­fite la línia d'alta velo­ci­tat i millore la con­nexió entre Tor­tosa, Tar­ra­gona i Bar­ce­lona. «El ser­vei con­nec­ta­ria Tor­tosa amb Bar­ce­lona en vui­tanta minuts», va mani­fes­tar For­ca­dell, que des­taca que a les Ter­res de l'Ebre hi ha demanda d'aquest tipus de trens.

Incorporació al pla territorial de les Terres de l'Ebre

El representant d'ICV a l'Idece proposa que s'incorporen a la revisió del pla territorial de les Terres de l'Ebre, un document que ara s'està acabant de redactar i que s'aprovarà de manera inicial abans del juliol, les actuacions en matèria ferroviària previstes al Pacte Nacional d'Infraestructures. «Cal la unitat de tots els agents polítics i econòmics de les Terres de l'Ebre per reivindicar l'execució de les obres incloses en el pacte», va dir Forcadell. El portaveu d'ICV també va fer referència a l'acte unitari celebrat dilluns a l'Aldea, on només van faltar els representants del PSC, per reclamar millores a l'estació. «Apel·lem a l'esperit de dilluns», va manifestar. Tot i que les actuacions estan al Pacte Nacional d'Infraestructures, l'execució de la major part dels projectes és competència de l'Estat. Amb tot, ICV es planteja reclamar que la Generalitat assumeixi la línia de tren tramvia entre Tortosa i l'Aldea, com un servei de rodalies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.