Societat

Torna el negre

El toro d'Osborne d'Algaida, pintat de nou de color negre després que ahir aparegués lluint una decoració floral

És l'única tanca publicitària de l'emblemàtic toro que hi ha a les Illes Balears

L'única tanca del popu­lar toro d'Osborne que hi ha a les Illes Bale­ars, a Algaida, ha recu­pe­rat avui el seu habi­tual color negre després que aquest dime­cres apa­regués pin­tat amb motius flo­rals, segons informa l'agència ACN. D'aquesta manera, l'únic repre­sen­tant d'aquesta emblemàtica icona publi­citària i iden­titària hispànica tanca un nou epi­sodi de la seva par­ti­cu­lar febre cromàtica.

I és que fa poc més de tres set­ma­nes, el 13 d'abril, el brau va aparèixer repin­tat amb els colors de l'Arc de Sant Martí, els matei­xos que hi ha a la ban­dera gai, i sense gònades. Aquesta acció, que no va ser rei­vin­di­cada per cap grup, va ser con­tes­tada per diver­ses asso­ci­a­ci­ons de tendència espa­nyo­lista com els Ter­tu­li­a­nos del Mesón o la Fun­dación Círculo Balear que el pas­sat dis­sabte la van repin­tar de negre.

Però només qua­tre dies més tard, el toro va des­per­tar-se lluint una ale­gre deco­ració amb flors roses i blan­ques i el mis­satge: Ja és pri­ma­vera a Son Munar –nom de la finca algai­dina on es troba la tanca.

En aquesta ocasió, la pin­tada de colors només ha durat un dia, ja que aquesta nit pas­sada ha estat coberta per una nova capa de color negre, sense que tam­poc ningú ho hagi rei­vin­di­cat.

Brau con­tro­ver­tit

La d'aquests dies, però, no és el pri­mera vegada que el brau mallorquí expe­ri­menta can­vis d'imatge, ja que ante­ri­or­ment havia apa­re­gut pin­tada com un Siu­rell –una popu­lar ceràmica mallor­quina– o amb mis­sat­ges con­tra­ris als toros.

El toro d'Osborne va néixer a mit­jan anys 50 com un anunci de la marca de brandi Vete­rano, del grup Osborne. Les seves tan­ques, ins­tal·lades arreu de la xarxa viària de l'Estat, van sobre­viure a la llei que l'any 1988 va obli­gar a reti­rar la publi­ci­tat visi­ble de les car­re­te­res. El 1997 el Tri­bu­nal Suprem va rati­fi­car l'indult de l'anunci del brau i va decla­rar que aquest havia “superat el seu sen­tit publi­ci­tari inte­grant-se al pai­satge”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.