Societat

Més multes i menys accidents

Des de la posada en funcionament de la velocitat variable el nombre de sancions ha crescut un 48%, sobretot per la reducció del marge dels radars

Tot i l'augment de velocitat mitjana, hi ha hagut menys sinistres amb morts i ferits

Més mul­tes i menys
acci­dents


Entre els mesos de març i abril, quan es va posar en fun­ci­o­na­ment la mesura de la velo­ci­tat vari­a­ble, el nom­bre de mul­tes de trànsit (10.434) va aug­men­tar gai­rebé un 48% res­pecte als dos pri­mers mesos de l'any (7.079), quan encara fun­ci­o­nava la zona 80 impul­sada per l'excon­se­ller d'Inte­rior Joan Saura.

La causa d'aquest incre­ment del nom­bre de san­ci­ons és la fi de la “per­mis­si­vi­tat” que, segons Joan Are­gio, direc­tor del Ser­vei Català de Trànsit (SCT), s'hau­ria apli­cat en aquesta zona en els dar­rers tres anys, en què es va orde­nar ampliar els mar­ges dels radars a la zona 80, després que es detectés un gran aug­ment del nom­bre de mul­tes durant els pri­mers mesos d'apli­cació de la mesura. “Ara ja hem esta­blert els matei­xos cri­te­ris per a tots els radars de Cata­lu­nya”, va recor­dar ahir Are­gio, que va fer una valo­ració “molt posi­tiva” dels tres pri­mers mesos de fun­ci­o­na­ment de la velo­ci­tat vari­a­ble. Tot i l'aug­ment de velo­ci­tat mit­jana tant en hores punta (de 74 a 78 km/h) com en la resta del dia (de 93 a 95), la xifra de morts i ferits greus a l'antiga zona 80 es va reduir un 30% entre el març i l'abril –només dues vícti­mes i ferits greus–, un fet que demos­tra, segons Are­gio, que els que vin­cu­len un aug­ment de la velo­ci­tat amb més acci­dents “no tenen raó”. Com­pa­rant el pri­mer qua­dri­mes­tre del 2010 (amb zona 80) i el del 2011 (ja amb dades de velo­ci­tat vari­a­ble), s'observa que el nom­bre de vícti­mes s'ha reduït un 41% aquest any, seguint la mateixa tendència de reducció de sinis­tra­li­tat que ja es pro­du­eix a la resta de vies cata­la­nes.

Un altre fac­tor que ha millo­rat amb la implan­tació del model de velo­ci­tat vari­a­ble és la con­gestió, que s'ha reduït un 33%. En espera de l'ava­lu­ació ambi­en­tal, que es conei­xerà d'aquí a uns mesos, el direc­tor del SCT va afir­mar que “no” es rec­ti­fi­carà la velo­ci­tat vari­a­ble, que els ciu­ta­dans han accep­tat amb “nor­ma­li­tat”.

LA XIFRA

10
persones
han mort o han quedat ferides greument en accidents els últims quatre mesos a la zona de velocitat variable.

LA FRASE

Si hem de rectificar tindrem en compte els criteris ambientals, però també altres factors, com ara el viari
Joan Aregio
director del servei català de trànsit

L'ampliació del model a la B-23, a finals del 2011

Joan Aregio va confirmar que s'ha adjudicat l'obra per a la implantació de la velocitat variable a la B-23 (Diagonal-Molins), que estarà feta a finals d'any. També preveu presentar aviat al Parlament l'informe demanat pel consistori de Montgat sobre l'impacte acústic d'augmentar la velocitat a 110 km/h al tram de la C-31 que creua el municipi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.