Serveis

Viatgers desorientats

L'estació de l'Hospitalet s'omple d'usuaris desconcertats i de turistes amb maletes

Alguns afectats denuncien la falta d'informació i critiquen que el tall es faci a l'agost

A l'Hospitalet de Llobregatconvivien ahir dos tipus de viatgers: els informats i els perduts

“Tor­tosa és Cata­lu­nya", recorda, indig­nat, Jordi Oblas, asse­gut fora de l'estació de Renfe de l'Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat. “Hi ha molta gent amb l'armi­lla taronja, però no infor­men bé”, lamen­tava amb un to resig­nat, i afe­gia: “He pre­gun­tat a les 11 del matí a l'estació Pas­seig de Gràcia què havia de fer per anar a Tor­tosa, i m'han mirat com si parlés d'un lloc inhòspit. Al final he arri­bat a l'Hos­pi­ta­let en metro i m'he d'espe­rar fins a dos quarts de dues per aga­far el tren, i jo començo a tre­ba­llar a aquesta hora”.

El trànsit de viat­gers cons­tant feia difícil que l'equip d'infor­ma­dors tingués un moment de calma. Turis­tes i usu­a­ris de les línies regi­o­nals i de roda­lies els uti­lit­za­ven com a brúixola per apai­va­gar el des­con­cert que pla­nava als seus ros­tres. Els estran­gers, molts car­re­gats amb male­tes i nens, es limi­ta­ven a pre­gun­tar i a seguir les indi­ca­ci­ons sense aca­bar d'enten­dre ben bé què pas­sava. “Tot està una mica desor­ga­nit­zat, però sem­bla que és el que toca”, deia Andrew Eck­hous, un jove dels Estats Units que, acom­pa­nyat per la seva mare, es diri­gia a Tar­ra­gona en la seva dar­rera jor­nada al país. Alguns turis­tes s'aven­tu­ra­ven a pre­gun­tar què s'havia de fer per arri­bar a la Sagrada Família, el Camp Nou, Port Aven­tura o la platja, sense fer dis­tin­ci­ons geogràfiques. Olga López, una més de les afec­ta­des pel tall, es pre­gun­tava: “Com pot ser que faci obres a l'agost un país que viu del turisme?”. La veïna de Gavà, acom­pa­nyada del seu fill petit, for­mava part del grup dels usu­a­ris ben infor­mats que omplia l'estació i es resig­nava a espe­rar la sor­tida del seu tren per anar a Pra­des. Com ella, altres viat­gers es mos­tra­ven crítics amb la tria del calen­dari de la des­con­nexió, mal­grat que reco­nei­xien que durant la resta de l'any afec­ta­ria els tre­ba­lla­dors. En el pol con­trari, es tro­ba­ven els com­pren­sius amb l'obra. Alfredo González, un home acom­pa­nyat de la filla, deia: “Això és progrés. Tot i que moles­ten, s'han de fer obres”.

A l'estació con­vi­vien ahir dos tipus de viat­gers: els infor­mats i els per­duts. La Victòria, una dona gran de Bar­ce­lona, és un exem­ple del pri­mer tipus; conei­xia el tra­jecte alter­na­tiu per anar a l'Hos­pi­ta­let i l'horari de sor­tida del tren cap a Tor­re­dem­barra. “Ahir vaig tru­car per telèfon i m'ho van expli­car tot”, afe­gia. Els mit­jans de comu­ni­cació, la infor­mació repar­tida les dar­re­res set­ma­nes a les esta­ci­ons i el boca-ore­lla havien fet la seva feina i, si bé deso­ri­en­tats perquè es trac­tava d'una nova estació i aca­ba­ven de fer un tra­jecte en metro, molts usu­a­ris –els habi­tu­als– sabien què pas­sava. Entre els per­duts, a més de molts turis­tes, hi havia gent com l'Antònia i el seu marit, una veïna de l'Hos­pi­ta­let que es diri­gia a l'Amet­lla de Mar per pri­mer cop en tren i feia cua per pre­gun­tar i per com­prar el bit­llet. Els viat­gers amb des­ti­nació a Tor­tosa, es van tro­bar, a més del tall, una ava­ria en un tren que va sor­tir al mig­dia de l'Hos­pi­ta­let.

Enric Roca, un jove que es diri­gia a Reus, feia una lloança de la paciència dels usu­a­ris. Asse­gu­rava que havia rebut una infor­mació cor­recta a Sants, però feia memòria i deia: “Quan no és el TAV, és el metro”. L'estació de l'Hos­pi­ta­let es va con­ver­tir, ahir, i així serà fins a final de mes, en una petita sucur­sal de Sants: gent entrant i sor­tint cons­tant­ment, moments d'estrès al bar i emple­ats de Renfe ron­dant per tot arreu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.