Medi ambient

La mort de l'N-II

Finalment l'Estat ha renunciat a desdoblar integrament la carretera més important de les nostres comarques

La precarietat del ferm i les obres l'han convertit en una trampa

Aquest any hi ha hagut 100 accidents amb víctimes, amb un total de dotze morts

En Santi Vila, en qua­li­tat d'alcalde de Figue­res, va defi­nir l'N-II com el “cor­re­dor de la mort”, un títol que si repas­sem les xifres d'acci­dents a la car­re­tera més impor­tant de les nos­tres comar­ques s'ha gua­nyat a pols. L'onze d'octu­bre es va fer públic un estudi del RACC en el qual es reco­llia que en plena crisi econòmica i per estal­viar-se el peatge, el trànsit estava fugint de l'auto­pista AP-7 per pas­sar a la car­re­tera, mal­grat que la ruta de paga­ment té entre el doble i el tri­ple de capa­ci­tat i unes pres­ta­ci­ons de segu­re­tat molt majors que l'N-II, el des­do­bla­ment de la qual ha que­dat con­ge­lat. Des del 2008, el nom­bre d'acci­dents a la car­re­tera gai­rebé tri­plica el de l'auto­pista. Tot i la con­tundència de les xifres, han fra­cas­sat les pres­si­ons ciu­ta­da­nes, empre­sa­ri­als, soci­als o ins­ti­tu­ci­o­nals perquè s'obris­sin els peat­ges i a hores d'ara la majo­ria dels giro­nins saben que han per­dut la bata­lla perquè el des­do­bla­ment arribi a bon port. I més després del 25 de setem­bre, quan el minis­teri regit per Ana Pas­tor va publi­car al BOE que el tram entre Tor­dera i Maçanet no s'exe­cu­ta­ria i dei­xava sense efecte l'apro­vació sig­nada el 2009 quan Rodríguez Zapa­tero encara estava al poder. Un dia més tard, el Par­tit Popu­lar va aca­bar de rema­tar la jugada, ja que tot i reconèixer que es repren­drien les obres entre Cal­des de Mala­ve­lla i Sils, la res­pon­sa­ble de Foment va apro­fi­tar la pre­sen­tació del PITVI ( Pla d'Infra­es­truc­tu­res de Trans­port i Habi­tatge), en què es reco­llien els pro­jec­tes a desen­vo­lu­par en els dotze anys vinents, per fer notar que l'N-II havia des­a­pa­re­gut de les auto­vies pen­dents i el seu traçat que­dava reduït al tram de For­nells de la Selva fins a Maçanet, a més de les vari­ants de Bàscara i Pont de Molins.

El 17 de novem­bre, a l'altura de Cal­des de Mala­ve­lla, dues-cen­tes per­so­nes orga­nit­za­des per la Pla­ta­forma N-II per la Selva, i dar­rere la pan­carta “Volem sobre­viure a l'N-II”, van ocu­par durant més de mitja hora una car­re­tera en la qual aquest any hi ha hagut cent acci­dents amb vícti­mes, amb dotze morts i dinou ferits greus. Al final de l'acte es va lle­gir un mani­fest en què es defi­nia el des­do­bla­ment com una actu­ació impres­cin­di­ble i pun­tu­a­lit­zava: “L'N-II és un exem­ple del mal­trac­ta­ment de l'Estat als ciu­ta­dans de Cata­lu­nya, i l'Estat espa­nyol ha demos­trat que no garan­teix els nos­tres drets ni la nos­tra segu­re­tat.” La lluita per l'N-II con­ti­nua, pot­ser l'haurà d'aca­bar la Gene­ra­li­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.