Els vaixells, a l'Atlàntic

El volum del tràfic de mer­ca­de­ries entre Àsia i Europa a través del canal de Suez fa que aquest sigui avui el segon cor­re­dor marítim mun­dial, per dar­rere de l'Àsia-Amèrica oest, però els ports medi­ter­ra­nis ben poc se'n bene­fi­cien. «Com que ita­li­ans i espa­nyols ho fan tan mala­ment, tots els vai­xells pas­sen de llarg perquè els és més ren­di­ble anar fins als ports d'Holanda i Flan­des, encara que hi tin­guin tres dies més de nave­gació», exposa el dipu­tat con­ver­gent Pere Macias. «El port de Milà avui és el de Rot­ter­dam i això no té cap sen­tit, hau­ria de ser el de Gènova», raona. «Només el 25% de mer­ca­de­ries pro­ce­dents d'Ori­ent amb des­ti­nació a Europa entren pel Medi­ter­rani, el 75% res­tant, pel nord d'Europa», denun­cia també la sena­dora del PP, Alícia Sánchez-Camacho, que ho atri­bu­eix igual­ment a les deficiències en les pla­ta­for­mes logísti­ques i el trans­port fer­ro­vi­ari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.