La targeta de transport gratuït per a nens s'estrena amb 18.500 usuaris el primer dia

El govern reafirma, en resposta al Síndic, que el cost de 35 euros paga el títol i l'emissió i no els viatges, que són gratuïts

Ope­ra­ti­va­ment, el pri­mer dia ha fun­ci­o­nat sense pro­ble­mes la nova T-12 que per­met viat­jar gratuïtament als nens de 4 a 12 anys amb metro, Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat, Renfe de roda­lies, tram­via i auto­bu­sos urbans i interur­bans en l'àmbit dels 253 muni­ci­pis que tenen inte­gra­des les tari­fes. Fa uns dies que el maqui­nari de vali­dació de les tar­ge­tes està pre­pa­rat a tota la xarxa, on només ha cal­gut implan­tar i pro­var el pro­gra­mari informàtic que habi­li­tava la T-12 amb la mateixa ope­ració que la resta de títols de trans­port públic. Fins a 18.500 nens ja dis­po­sa­ven, el pri­mer dia de curs esco­lar, de la tar­geta; d'un públic poten­cial de 400.000, la majo­ria dels quals, però, no l'adqui­ri­ran perquè es tras­lla­den a l'escola a peu o amb vehi­cle pri­vat. Des del govern català es pre­veu que el nom­bre d'usu­a­ris de la T-12 se situï en uns 25.000 nens en les pro­pe­res set­ma­nes, tenint en compte que, des de l'1 de setem­bre, l'Auto­ri­tat del Trans­port Metro­po­lità està rebent unes 800 noves sol·lici­tuds cada dia labo­ra­ble. Un cop pagats els 35 euros que costa eme­tre i ges­ti­o­nar la tar­geta, els pares o tutors dels infants usu­a­ris han d'enviar en un sobre fran­que­jat la sol·lici­tud emple­nada i sege­llada per una ofi­cina de Caixa Cata­lu­nya con­forme s'ha pagat, amb la fotocòpia del car­net d'iden­ti­tat del nen. Alguns dels nens que tenen en tràmit la sol·lici­tud han hagut de con­ti­nuar uti­lit­zant altres tar­ge­tes perquè encara no han rebut la T-12, segons ATM perquè falta algun dels reque­ri­ments en la sol·lici­tud. La con­se­lle­ria de Política Ter­ri­to­rial ja ha res­post al reque­ri­ment de jus­ti­fi­cació que li ha fet el Síndic de Greu­ges sobre els 35 euros de cost. La con­se­lle­ria explica en la res­posta que les famílies no paguen el cost del trans­port, que és gratuït, sinó el preu de la tar­geta i tots els tràmits. Per altra banda, l'Ajun­ta­ment informa que la majo­ria de la quin­zena d'obres d'estiu que afec­ta­ven la mobi­li­tat als car­rers ja han fina­lit­zat coin­ci­dint amb l'inici del curs esco­lar. Només es retar­darà uns dies el reor­de­na­ment de l'avin­guda Verge de Mont­ser­rat a la cruïlla amb la plaça Font Cas­te­llana.

Trànsit de primer dia

«Trànsit fluid i normalitat als carrers en el primer dia de curs escolar.» Així defineix l'Ajuntament de Barcelona el funcionament de la mobilitat viària en el retorn del curs escolar. Segons dades de la sala de control de trànsit, l'afluència de vehicles als carrers a primera hora ha estat com el de qualsevol altre dia fora del període de vacances. Respecte de qualsevol dia laboral de la setmana passada, el trànsit ha augmentat un 4%. Segons el govern municipal, «pel que fa als accessos pràcticament no hi ha hagut cap diferència». L'augment del trànsit va situar-se en un 6% respecte a la setmana passada en barris com ara la Bonanova i carrers com ara l'avinguda General Mitre i Via Augusta, on hi va haver cues a primera hora del matí, tot i que l'Ajuntament considera que «tampoc aquí s'han registrat problemes de circulació». Sí que hi va haver una retenció d'uns vint minuts a la Ronda Litoral per un accident.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.