Urbanisme

Pineda ajorna el nou passeig

L'Ajuntament decideix aturar les obres fins a finals de setembre

La temporada turística no es pot compaginar amb les obres a la façana marítima

La decisió es basa en evitar fer conviure obres amb banyistes

El nou pas­seig marítim de Pineda, dis­se­nyat davant la façana lito­ral del barri del Poble­nou, s'ajorna. L'empresa encar­re­gada de l'actu­ació, Obres i Pavi­ments Brossa amb prou fei­nes ha tin­gut temps de posar qua­tre tan­ques i dos con­te­ni­dors abans no ha rebut les ordres de l'Ajun­ta­ment d'atu­rar el procés fins pas­sat l'estiu. De fet, con­cre­ta­ment, fins el 27 de setem­bre. L'arri­bada de la tem­po­rada turística que aquest any ha omplert les plat­ges del muni­cipi de gent des de finals de juny fa invi­a­ble la coe­xistència de banyis­tes i de màqui­nes en un tram de màxima afluència de gent. D'altra banda, fonts muni­ci­pals van expli­car que els ter­mi­nis pac­tats ini­ci­al­ment amb l'empresa no s'han aca­bat com­plint per dife­rents pro­ble­mes perquè estava pre­vist que aquesta comencés els pri­mers movi­ments el pas­sat mes d'abril. L'obra va ser adju­di­cada per la mesa de con­trac­tació el 2 de març per un import final de 210.336 euros i tenint en compte que havia pre­sen­tat l'oferta més satis­factòria pels interes­sos del con­sis­tori.

Mal­grat que havia estat un dels pro­jec­tes estre­lla del man­dat pas­sat i que el govern del PSC n'havia fet ban­dera en el seu pro­grama elec­to­ral, final­ment el pas­seig marítim haurà d'espe­rar uns mesos més. El regi­dor d'Urba­nisme de Pineda, Jordi Mas­nou (PSC) argu­menta que la decisió es fona­menta en el sen­tit comú. “No és via­ble pre­veure que un espai tan con­cor­re­gut com és la pri­mera línia de la platja hagi d'estar com­par­tida per per­so­nes i obrers tre­ba­llant”, apunta i afe­geix que mal­grat les mesu­res de segu­re­tat que posa­ria l'empresa per evi­tar con­tra­temps “és lògic que haguem optat per ajor­nar l'actu­ació”.

Pel regi­dor, aquest con­tra­temps té una ves­sant posi­tiva i és que amb aquest nou marge de temps des del con­sis­tori es tre­ba­llarà per resol­dre els pro­ble­mes pen­dents per poder donar llum verd al segon tram del pas­seig, que encara no té el vis­ti­plau d'Urba­nisme de la Gene­ra­li­tat.

“Si els calen­da­ris són coin­ci­dents es podria con­ti­nuar amb les obres fins a enlles­tir la reforma de tota la façana lito­ral del barri”, comenta el res­pon­sa­ble d'Urba­nisme del con­sis­tori pine­denc. D'altra banda, Mas­nou afirma que la pro­posta que s'havia estu­diat de fer pagar al pro­pi­e­tari del càmping Caba­llo de Mar una apor­tació econòmica per per­me­tre l'accés dels vehi­cles que acce­dis­sin a l'equi­pa­ment final­ment ha que­dat des­car­tada. “Es va acon­se­guir una oferta molt bona en el con­curs i menor de la quan­ti­tat apro­vada per ple. Aquest estalvi ens per­met enca­rar les obres amb como­di­tat”, va dir.

Pas de ser­vi­tud

Tot i això, el tram del pas­seig que s'exe­cu­tarà a finals de setem­bre con­ti­nuarà tenint l'accés res­trin­git de trànsit i només es per­metrà el pas als vehi­cles d'urgències i als cli­ents del càmping. “Estem par­lant d'un espai on hi ha un pas de ser­vi­tud esta­blert per llei i que s'ha de res­pec­tar”, insis­teix el regi­dor que defensa en tot moment la lega­li­tat amb què s'ha dut tot el procés per tirar enda­vant el pro­jecte. Pre­ci­sa­ment aquest punt va ser un dels més dis­cu­tits a nivell polític per part de dife­rents for­ces polítiques, sobre­tot en el cas de la CUP que va denun­ciar en el seu moment que el càmping no dis­po­sava de llicència per a fer l'acti­vi­tat i que el con­sis­tori estava bene­fi­ci­ant una acti­vi­tats irre­gu­lar. La for­mació va por­tar el cas al Síndic de Greu­ges.

Pagar el cost

Pineda, en tot cas, assu­meix cons­ci­ent­ment la cons­trucció d'una infra­es­truc­tura que no li cor­res­pon com a admi­nis­tració. La decisió de fer-se càrrec del tram del nou pas­seig la va pren­dre el con­sis­tori després de topar amb la nega­tiva rei­te­rada del Minis­teri d'Agri­cul­tura, Ali­men­tació i Medi Ambi­ent, res­pon­sa­ble últim del lito­ral, perquè acceptés con­ti­nuar el pas­seig que va dei­xar a mit­ges fa més de deu anys. Des de lla­vors, en el muni­cipi alt­ma­res­menc con­vi­uen un pas­seig urbanísti­ca­ment endreçat al cen­tre amb dos espais sense ni tan sols pavi­men­tar a cada extrem, un fet que no ajuda gens a ven­dre la imatge a l'exte­rior d'una població que té el turisme com a un dels seus prin­ci­pals motors econòmics. L'argu­ment fet ser­vir una i una altra vegada des de Madrid és que no hi havia pres­su­post per enca­rar les expro­pi­a­ci­ons dels immo­bles que ocu­pa­ven l'espai marítimo ter­res­tre i que s'havien de tirar a terra per dei­xar pas al pas­seig. Davant el que sem­blava una eter­nit­zació del pro­blema, l'equip de govern capi­ta­ne­jat per Xavier Amor va deci­dir assu­mir el cost.

3
mesos
és el temps que l'Ajuntament ajorna inicialment el començament de les obres.
210336
euros
és el cost de l'actuació del segon tram del passeig marítim del Poblenou de Pineda.

Un espai amb prioritat per a vianants

El projecte de reordenament del tram de façana marítima pressupostat en 210.336 euros no té massa a veure amb el cost real d'un passeig, que en el cas de Pineda s'enfilaria als quatre milions d'euros. La part que ha de començar al setembre és la segona del projecte global que enllaça el final del passeig construït amb el límit del municipi de Calella. Es planteja una actuació on hi conviuran un espai per a vianants, un carril bici i el vial destinat als vehicles d'urgències i als que vulguin accedir al càmping. La proposta es complementa amb una zona verda i d'esbarjo i jocs infantils destinants als més menuts. Una de les característiques principals i més valorades del nou passeig serà el paviment que fuig de l'asfaltat tradicional que sí que es troba en el tram central que, en aquest cas, utilitza materials més tous, sostenibles i que es complementen millor amb el paisatge. Un cop enllestit aquest tram, encara quedarà resoldre el que uneix Pineda amb Santa Susanna i que encara no té un projecte definit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia