Adif acaba el viaducte de Bàscara

Adif ha aca­bat ja la cons­trucció del via­ducte del TAV sobre el Fluvià, al terme muni­ci­pal de Bàscara. Una mos­tra de l'espec­ta­cu­la­ri­tat de l'obra és que es tracta del pont més llarg que hi haurà en tot el tram del tren d'alta velo­ci­tat entre Bar­ce­lona i Figue­res, amb una lon­gi­tud pròxima al quilòmetre: 835 metres. El motiu és que el via­ducte no només ser­veix per cre­uar el Fluvià, sinó que també s'ha allar­gat per pas­sar per sobre la car­re­tera GI-554, que és la que va de Bàscara cap als nuclis de Parets d'Empordà i Orfes, i també sobre el futur des­do­bla­ment de l'N-II, que ja es va tenir en compte en el pro­jecte. L'estruc­tura consta de catorze ober­tu­res d'entre 45 i 70 metres d'amplada, i per fer les pilo­nes que supor­ten el via­ducte per sobre el riu s'han hagut d'habi­li­tar dues penínsu­les per poder fer-ne la cimen­tació. Ara s'estan enlles­tint aspec­tes com­ple­men­ta­ris de l'obra com ara les cana­lit­za­ci­ons de dre­natge o les pro­tec­ci­ons late­rals i, un cop s'hagi fina­lit­zat tot això, es faran les pro­ves de càrrega. El via­ducte forma part del tram de 5,7 quilòmetres entre Vila­de­muls i Pontós, un dels més polèmics per l'opo­sició de Bàscara al traçat per l'oest del poble.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.