Infraestructures i serveis

L’Ajuntament de Barcelona prioritzarà els desplaçaments en tren davant de l’avió per a regidors i treballadors

El consistori vol eliminar els vols curts de fins a 1.000 quilòmetres si hi ha alternativa ferroviària de menys de 7 hores de viatge

Impulsarà canvis fiscals que penalitzi els vaixells més contaminants

Els regi­dors de l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona i els seus tre­ba­lla­dors no aga­fa­ran vols curts que tin­guin alter­na­tiva en tren. Aquesta és una de les mesu­res pre­sen­ta­des aquest dimarts pel con­sis­tori per llui­tar con­tra l’emergència climàtica.

En con­cret, el govern de Colau es com­pro­met que els seus mem­bres i el per­so­nal muni­ci­pal no facin vols de menys de 1.000 quilòmetres quan dis­po­sin d’alter­na­ti­ves fer­roviàries infe­ri­ors a 7 hores.

En el marc de la decla­ració d’emergència climàtica, l’Ajun­ta­ment ha pre­sen­tat pro­pos­tes i mesu­res al port i l’aero­port per tal de reduir els seus efec­tes con­ta­mi­nants.

Entre les mesu­res que el govern muni­ci­pal demana a l’aero­port, pro­posa estu­diar l’eli­mi­nació dels vols curts que tin­guin alter­na­tiva en tren i que tin­guin des­ti­na­ci­ons a menys de 1.000 quilòmetres, sem­pre que l’opció fer­roviària de des­plaçament no superi les 7 hores. Des de l’Ajun­ta­ment volen pre­di­car amb l’exem­ple impli­cant als mem­bres del govern i al per­so­nal muni­ci­pal. Alguns dels vols que seran subs­tituïts són a ciu­tats com Madrid, Bil­bao, Màlaga, Sevi­lla, València i París.

També pro­mou­ran l’ús del trans­port públic i modes fer­ro­vi­a­ris per arri­bar fins a l’aero­port, tre­ba­lla­ran perquè es con­tinuï amb la pro­gres­siva elec­tri­fi­cació de flo­tes de terra per mini­mit­zar el con­sum de com­bus­ti­bles i pro­po­sen actu­a­lit­zar l’estudi d’impacte ambi­en­tal donant com­pli­ment als acords de París.

Pel que fa al port, des de l’Ajun­ta­ment pro­po­sen una fis­ca­li­tat ambi­en­tal que pena­litzi els vai­xells més con­ta­mi­nants. També han pro­po­sat l’elec­tri­fi­cació de molls per tal d’evi­tar emis­si­ons dels vai­xells que estan apar­cats als ports. “El port de Long Beach, a Los Ange­les, ha acon­se­guit reduir un 90% les emis­si­ons amb l’elec­tri­fi­cació dels seus molls”, ha dit Sanz. També volen apos­tar pel model port Base per dis­mi­nuir el nom­bre de vai­xells que fan escala a la ciu­tat.

Altres mesu­res que es pro­po­sa­ran a les dues infra­es­truc­tu­res són l’ela­bo­ració de plans de reducció d’emis­si­ons, sis­te­mes de gene­ració d’ener­gies reno­va­bles, poten­ciar l’ús de modes fer­ro­vi­a­ris per arri­bar fins al port i l’aero­port i tre­ba­llar amb l’Estat per eli­mi­nar les exemp­ci­ons sobre que­rosè a la Unió Euro­pea.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia