Infraestructures

Queixes pel traçat

El traçat del tan­ca­ment del quart cin­turó en expo­sició al públic no està dei­xant indi­fe­rent els ter­ri­to­ris. Men­tre l'alcalde de Ter­rassa, Pere Navarro, reco­nei­xia que al pas per Ter­rassa s'ade­quava al con­sen­suat al pla metro­po­lità, sí que adme­tia que dife­ria a la comarca veïna del Vallès Ori­en­tal. A Palau-solità, fa set­ma­nes l'alcal­dessa, Mercè Pla, decla­rava a l'ACN que la pro­posta del govern espa­nyol “pro­vo­cava una pressió urbanística al llarg del ter­ri­tori i d'impe­di­ments a futurs crei­xe­ments” i cen­su­rava que “serà una via lenta”. Pla va insis­tir en el pro­jecte d'ampliar l'antiga car­re­tera entre Gra­no­llers i Saba­dell, la C-155, per resol­dre els pro­ble­mes de polígons de Palau, però també de Polinyà o de Parets.

A les Fran­que­ses del Vallès, el sin­di­cat agrari ASAJA ha pre­sen­tat unes vint al·lega­ci­ons en con­si­de­rar que el traçat trinxa zones de cul­tiu de la mon­geta del gan­xet a l'Amet­lla, les Fran­que­ses i Cano­ve­lles i, sobre­tot, al pla de Lle­rona. Dema­nen un traçat més cohe­rent sense talus­sos de 35 metres, ni ponts ni fal­sos túnels.