Infraestructures

infraestructures

A 90 km/h per la frontera, quan no hi hagi les cabines

Les obres per desmantellar les instal·lacions de l'antiga frontera a l'autopista està previst que comenci el 15 d'octubre i durin tres mesos

Hi haurà dos carrils per banda sense obstacles

Les obres per des­mun­tar les anti­gues cabi­nes del pas fron­te­rer de l'auto­pista, al Pertús, començaran el 15 d'octu­bre i posa­ran fi a vint anys d'incom­pli­ment del trac­tat de Schen­gen, uns acords que eli­mi­nen les fron­te­res inte­ri­ors de la Unió Euro­pea. L'anunci arriba després que la CE ame­nacés l'Estat francès de mul­tar-lo perquè manté les estruc­tu­res i difi­culta el trànsit de vehi­cles.

Els tre­balls con­sis­ti­ran a des­mun­tar les estruc­tu­res –tant les cabi­nes com els coberts– per tal que es puguin habi­li­tar dues vies de cir­cu­lació de vehi­cles per cada sen­tit. Així, els cot­xes ja no hau­ran de pas­sar per un sol car­ril. Es pre­veu que les obres durin tres mesos, i que quan hagin aca­bat es pugui cir­cu­lar fins a 90 km/h. D'ençà d'aquest estiu la velo­ci­tat màxima en aquest punt era de 50 km/h, però fins lla­vors el límit era de 15km/h. L'únic que es dei­xarà són les ofi­ci­nes que hi ha a cada banda de l'AP-7.

El sin­di­cat francès de poli­cia SGP-FO con­si­dera que una velo­ci­tat de 90km/h pot plan­te­jar pro­ble­mes de segu­re­tat i que molt pro­ba­ble­ment s'haurà de reduir aquest límit. El sin­di­cat reclama que es cons­tru­eixi una pas­sa­rel·la per a via­nants que ser­veixi tant per als usu­a­ris com també per als fun­ci­o­na­ris de poli­cia que con­ti­nu­a­ran tre­ba­llant a les ofi­ci­nes d'aquesta àrea.

La poli­cia fran­cesa ja no fa con­trols sis­temàtics en aquest punt –les direc­ti­ves euro­pees els ho pro­hi­bei­xen–, però pun­tu­al­ment n'orga­nitza al peatge de l'auto­pista del Voló, uns deu quilòmetres més avall del Pertús.

També ha dei­xat els con­trols la poli­cia espa­nyola des del pas­sat dia 21. El sin­di­cat poli­cial SUP ha cri­ti­cat que l'efec­ti­vi­tat poli­cial bai­xarà “en picat”, quan fins ara, diuen, s'han fet de 1.200 a 1.300 deten­ci­ons anu­als. També es quei­xen que tre­ba­lla­ran en pit­jors con­di­ci­ons.

Per com­pen­sar la des­a­pa­rició dels con­trols a la fron­tera, també es pre­veu al novem­bre l'entrada en ser­vei de patru­lles mix­tes entre poli­cies fran­ce­sos i cata­lans o espa­nyols. Els últims detalls de com fun­ci­o­na­ran aques­tes patru­lles s'estant defi­nint en reu­ni­ons entre els dife­rents ser­veis de poli­cia de cada banda, la pre­fec­tura del depar­ta­ment dels Piri­neus Ori­en­tals, la Sub­de­le­gació del Govern espa­nyol a Girona i els con­so­lats.

Ahir el sub­de­le­gat del govern espa­nyol a Girona, Fran­cesc Fran­cisco-Bus­quets, no va voler fer decla­ra­ci­ons sobre aquesta qüestió. Tam­poc la pre­fec­tura del depar­ta­ment dels Piri­neus Ori­en­tals va fer cap comen­tari sobre l'inici de les obres de des­man­te­lla­ment.

LA DATA

15 octubre
és el dia que han de començar les obres
, que duraran tres mesos, previsiblement.

LES XIFRES

90
quilòmetres per hora
serà la velocitat màxima que es permetrà on ara hi ha les cabines frontereres.
20
anys
fa que s'han estat incomplint els acords de Shcengen, que eliminen les fronteres interiors de la UE.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.